arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

اتحادیه اروپا مدعی شد : نفوذ روسیه در انتخابات پارلمانی اروپا

کمیسیون اروپا به تازگی در گزارشی ادعا می کند که روسیه با نفوذ در انتخابات پارلمانی این قاره و از طریق کمپین شبکه های اجتماعی، اطلاعات غلط در اختیار شهروندان این اتحادیه قرار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه اروپا مدعی شد : نفوذ روسیه در انتخابات پارلمانی اروپابه گزارش روزنامه نیویورک تایمز، «جولیان کینگ» کمیساریا امنیتی اروپا گفت، منابع روسیه از طریق حساب شبکه های اجتماعی و سایت های ساخته شده اخبار دروغین در اختیار مردم برخی از کشورهای این قاره از جمله لهستان قرار داده اند.

کینگ با ارائه گزارش تهیه شده توسط محققان کمیسیون اروپا مدعی شد که تعداد اخبار و اطلاعات دروغین منتشر شده از طریق منابع روسی نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است.

براساس گزارش کمیسیون اروپا، شواهد نشان می دهد که منابع روسی با اطلاعات غلط و جعلی در صدد سرکوب مشارکت مردم و تاثیر بر انتخابات پارلمانی ماه گذشته اروپا بوده اند.

کمیسیون اروپا همچنین در ادامه تصریح می کند که در کنار انتشار اخبار غلط از شبکه های اجتماعی در ماه گذشته اخبار ضد مهاجران و ضد اسلام نیز افزایش یافته است.

نیویورک تایمز نوشت: این گزارش نخستین تایید رسمی کمیسیون اروپا درباره نقش روس‌ها و دیگر گروه‌ها در انتشار اطلاعات غلط در انتخابات ماه مه (اردیبهشت-خرداد) است که بسیاری از بازرسان، دانشگاهیان و گروه‌های فعال در این زمینه درباره آن هشدار داده بودند.

این گزارش همچنین هشداری برای مقامات آمریکایی در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ است.

کمیسیون اروپا نقش قوه مجریه را در این اتحادیه ایفا می کند. مسوول ارایه طرح ها و لوایح، اجرای تصمیم‌گیری‌ها، تنفیذ پیمان‌نامه‌ها و انجام کارهای روزمره اتحادیه اروپا است.

ساختار کمیسیون اروپا به صورت کابینه‌ای متشکل از ۲۷ نماینده یا کمیساریا است، و هر یک از کشورهای عضو این اتحادیه دارای یک نماینده در کمیسیون هستند.

دفتر اصلی کمیسیون اروپا در شهر بروکسل پایتخت بلژیک قرار دارد

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان