arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

سقوط بورس کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همچنان ادامه دارد

پس لرزه انفجار روز پنجشنبه دو نفتکش در دریای عمان همچنان بر بورس کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حکمفرماست و شاخص بورس این کشورها در سرازیری قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سقوط بورس کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همچنان ادامه داردبه گزارش خبرگزاری رویترز، شاخص اصلی بورس عربستان سعودی شش دهم درصد کاهش یافت، این شاخص‌ها روز پنجشنبه نیز ۱.۶ درصد کاهش یافته بود.

با وجود آن که بانک "ساب" سعودی روز یکشنبه اعلام کرد که با بانک اول سعودی ادغام شده است، اما سهام بیشتر بانک‌های سعودی کاهش یافت و سهام بانک ساب نیز یک دهم درصد کاهش یافت.

روز پنجشنبه نیز سهام بانک معروف الراجحی  ۱.۹ درصد و «سابک» غول صنایع شیمیایی و پتروشیمی عربستان سعودی  ۲.۲ درصد کاهش یافته بود.

همچنین شاخص بورس ابوظبی پایتخت امارات سیر نزولی را تجربه کرد بطوری که سهام بخش مستغلات، بانک نخست ابوظبی و آدنوک به ترتیب ۱.۷، ۰.۱ و ۰.۴ کاهش یافت.

روز پنجشنبه سهام بانک بازرگانی ابوظبی ۲.۴ درصد و بخش مستغلات این شهر، ۳.۷ درصد کاهش یافته بود.

شاخص بورس دبی هفت دهم درصد کاهش داشت. این درحالی است که شاخص بورس این شهر در ابتدای معاملات امروز با حمایت سهام دو شرکت بزرگ املاک و مستغلات «داماک» و «الاتحاد» که به ترتیب ۲.۲ و پنج دهم درصد رشد یافت . اما این پایان ماجرا نبود و با سقوط چهار دهم درصدی سهام شرکت «الإمارات للاتصالات المتکامله»، بازهم روند آن نزولی شد.

دو روز پیش نیز بورس دبی پس از کاهش ۱.۵ درصدی سهام بخش املاک و مستغلات و کاهش ۱.۴ درصدی سهام بانک اسلامی دبی یکی از بزرگترین بانک‌های این امارت نشین سیر نزولی را تجربه کرد.

شاخص بورس کویت نیز شش دهم درصد کاهش یافت و به ۶ هزار و ۳۵۲ واحد رسید.

این درحالی است که شاخص بورس بحرین و مصر اندکی صعود داشتند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان