arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

رسانه هندی از عدم موفقیت پاکستان در تحقق اصلاحیه های اف ای تی اف خبر داد

با آغاز نشست پنج روزه گروه اف ای تی اف در اورلاندو کالیفرنیا، یک رسانه هندی مدعی شد، اسلام آباد در 25 اقدام و اصلاحیه اف ای تی اف موفق نبوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه هندی از عدم موفقیت پاکستان در تحقق اصلاحیه های اف ای تی اف خبر دادبه گزارش روزنامه اکونومیک تایمز، پاکستان در اصلاح و تکمیل ۲۵ مورد از ۲۷ اقدام گروه اف ای تی اف در قطع تأمین مالی گروه‌های تروریستی با شکست مواجه شده است.

اقدام علیه قطع تأمین مالی دو گروه تروریستی «جیش محمد» و «جماعت الدعوه» از جمله مهمترین درخواست‌های گروه اقدام مالی ویژه از پاکستان بوده است.

اکونومیک تایمز در ادامه می‌نویسد، به دنبال عدم موفقیت پاکستان در جلب نظر گروه ویژه اقدام مالی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول روابط خود با دولت اسلام آباد را به شدت کاهش خواهند داد.

به گفته منابع خبری، گروه ویژه اقدام مالی روز یکشنبه در اولین جلسه پنج روزه خود از پاکستان خواسته است تا مشخص کند که آیا آنان در مدت ارائه شده اقداماتی در راستای قطع تأمین مالی گروه‌های تروریستی مانند جیش محمد انجام داده است یا نه؟

پاکستان به دلیل عدم اصلاح ۲۷ درخواست گروه ویژه اقدام مالی از ماه ژوئن (خرداد-تیر) سال ۲۰۱۸ تا کنون در لیست خاکستری اف ایتی اف قرار دارد.

نظرات بینندگان