arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

درخواست آنکارا از ایران و روسیه برای وساطت در درگیری اخیر سوریه و ترکیه

پس از تنش‌های اخیر میان نیروهای دولتی سوریه و ارتش ترکیه در منطقه کاهش تنش "ادلب" واقع در شمال غرب سوریه، وزیر خارجه ترکیه از ایران و روسیه خواست تا برای کاهش تنش مداخله کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درخواست آنکارا از ایران و روسیه برای وساطت در درگیری اخیر سوریه و ترکیهپس از تنش‌های اخیر میان نیروهای دولتی سوریه و ارتش ترکیه در منطقه کاهش تنش "ادلب" واقع در شمال غرب سوریه، وزیر خارجه ترکیه از ایران و روسیه خواست تا برای کاهش تنش مداخله کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه از ایران و روسیه - دو کشور ضامن آتش‌بس سوریه - خواست تا به آن چه "حملات ارتش سوریه به مواضع ارتش ترکیه" خوانده شده، خاتمه دهد.

روز یکشنبه وزارت دفاع ترکیه مدعی شد که یکی از پایگاه‌های دیدبانی ترکیه در منطقۀ ادلب سوریه هدف آتش خمپاره از منطقه‌ای تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه قرار گرفته است. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که مسکو را نیز برای بررسی اوضاع در جریان این رویداد گذاشته است.

تاریخ دقیق وقوع این حادثه اعلام نشده و تنها تاکید شده است که این حمله از منطقه‌ای موسوم به «تل بازان» به سمت منطقۀ «موراک» انجام شده است؛ جایی که پایگاه دیدبانی ترکیه قرار دارد.

مقامات ترکیه این حمله را «عمدی می‌دانند.

نظرات بینندگان