arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

واکنش پمپئو به سوالی درباره اظهارات ترامپ پیرامون جاسوس بودن برادر رهبر کره شمالی: آمریکا هر اقدام لازم را انجام خواهد داد

وزیر خارجه آمریکا حاضر به ارائه توضیحات پیرامون صحبتهای ترامپ درباره ارتباط برادر مقتول رهبر کره شمالی با سازمان جاسوسی سیا نشد. او در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: مردم آمریکا باید اطمینان یابند که ایالات متحده تمام اقدامات لازم برای اطمینان از درک ریسک ها و تهدیدات ناشی از کره شمالی را درک می‌کند. این صحبتها در واکنش به سوالی درباره اظهارات اخیر ترامپ درباره شایعات مربوط به ارتباط برادر مقتول رهبر کره شمالی با سازمان جاسوسی سیا عنوان شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه آمریکا حاضر به ارائه توضیحات پیرامون صحبتهای ترامپ درباره ارتباط برادر مقتول رهبر کره شمالی با سازمان جاسوسی سیا نشد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (یکشنبه) گفت که ایالات متحده تمام اقدامات لازم برای آگاهی از تهدیدات کره شمالی را انجام خواهد داد.

او در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: مردم آمریکا باید اطمینان یابند که ایالات متحده تمام اقدامات لازم برای اطمینان از درک ریسک ها و تهدیدات ناشی از کره شمالی را درک می‌کند.

این صحبتها در واکنش به سوالی درباره اظهارات اخیر ترامپ درباره شایعات مربوط به ارتباط برادر مقتول رهبر کره شمالی با سازمان جاسوسی سیا عنوان شد. برادر رهبر کره شمالی در اوایل سال 2017 در فرودگاهی در مالزی به قتل رسید.

ترامپ هفته گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره گفت: من تحت رهبری خود اجازه چنینی چیزی را نمی‌دادم.

مجری شبکه فاکس نیوز از پمپئو پرسید که آیا منظور ترامپ این بوده که مخالف کسب اطلاعات از یکی از اعضای خانواده کیم بوده یا خیر اما پامپئو که در سال 2017-2018 ریاست سازمان سیا را بر عهده داشت از ارائه توضیح درباره مسائل اطلاعاتی امتناع و تاکید کرد که آمریکا هر اقدام لازم را انجام خواهد داد.

پمپئو گفت: ما تمام تلاشهای لازم برای اطمینان از کسب اطلاعات در هر قسمتی از دنیا، از جمله هر کشوری را انجام خواهیم داد.

وی همچنین گفت که نقش فعلی وی به عنوان دیپلمات این است که در راستای خارج شدن تسلیحات هسته‌ای از دستان کره شمالی تلاش کند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان