arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

شهرداری تهران: عملیات جمع آوری پل گیشا اخر هفته آغاز می‌شود / جمع آوری پل ۴۵ روز تا دوماه طول می‌کشد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: از چند روز آینده عبور و مرور در پل گیشا مسدود می شود و جمع آوری آن ۴۵ روز تا دوماه طول خواهد کشید. صفا صبوری اظهارداشت: پل گیشا سال ۱۳۶۰ ساخته شد اما با توجه به اینکه مقاومت لازم در برابر زلزله و بارهای لرزه‌ای را ندارد، بحث مقاوم سازی آن بی معنی است و بایستی جمع آوری شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: از چند روز آینده عبور و مرور در پل گیشا مسدود می شود و جمع آوری آن ۴۵ روز تا دوماه طول خواهد کشید.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، صفا صبوری اظهارداشت: پل گیشا سال ۱۳۶۰ ساخته شد اما با توجه به اینکه مقاومت لازم در برابر زلزله و بارهای لرزه‌ای را ندارد، بحث مقاوم سازی آن بی معنی است و بایستی جمع آوری شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت زیرگذر پل گیشا به جای مقاوم سازی آن از چند سال گذشته آغاز شد اما به خاطر شرایطی متوقف بوده و چند ماه است با تأمین اعتبار، کار ساخت زیرگذر آغاز شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم جمع آوری پل گیشا در مدت حداکثر دو ماه به پایان برسد و ساخت زیرگذر با جدیت آغاز شود.
وی افزود: زیرگذر شامل سه محور عبوری خواهد بود و تلاش ۲۴ ساعته ما بر این است تا در اسفند ماه ساخت آن به پایان برسد.
صبوری تصریح کرد: پل گیشا بعد از جمع آوری از رده خارج نمی‌شود بلکه با طراحی جدیدی برای پل عابر پیاده ساماندهی می‌شود که به صورت ویژه طراحی و بعد از پایان کار در تقاطع چمران - جلال آل احمد نصب خواهد شد.
وی هزینه تقریبی ساخت پل را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که با توجه به شرایط اقتصادی در پایان کار قیمت تمام شده اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، قرار بود سال ۹۳ عملیات تبدیل پل گیشا به زیرگذر به دلیل عرض کم و فرسودگی آغاز و این پل فلزی پرچیده شود که این کار به دلیل مسائل مالی و عبور خط ۶ و ۷ مترو از این منطقه به تعویق افتاد.
پیروز حناچی شهردار تهران نیز سال گذشته در حاشیه بازدید از پروژه گیشا گفت: تلاش می‌شود این پروژه ابتدای مهر ۹۸ به بهره برداری برسد.

نظرات بینندگان