arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

سناتور روس: برای عدم درگیری نظامی آمریکا و ایران تلاش می‌کنیم

مقام‌های ارشد روسیه ضمن هشدار به ماجراجویی‌های احتمالی آمریکا در منطقه، از رویکردهای این کشور در قبال ایران انتقاد کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مقام‌های ارشد روسیه ضمن هشدار به ماجراجویی‌های احتمالی آمریکا در منطقه، از رویکردهای این کشور در قبال ایران انتقاد کردند.

به گزارش فارس، یک سناتور ارشد روسیه روز سه‌شنبه از رویکردهای دولت آمریکا در قبال ایران و کره شمالی انتقاد کرد. به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» سناتور «کنستانتین کساچیف» رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون روسیه درباره ماجراجویی‌های آمریکا در منطقه اظهار داشت که روسیه کمک خواهد کرد تا مانع درگیری نظامی بین آمریکا و ایران شود.

رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون روسیه در ادامه اظهارات خود با انتقاد از رویکرد دولت آمریکا در قبال ایران و کره شمالی گفت، رویکردهای متفاوت آمریکا در قبال کره شمالی و ایران بدترین علامت در زمینه عدم توسعه سلاح اتمی است.

به نوشته این منبع خبری، «ولادیمیر شامانوف» دیگر سناتور ارشد روس و رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه هم گفته است هرگونه اقدام نظامی آمریکا به تأسیسات هسته‌ای ایران از منظر بین‌المللی غیر قابل قبول است.

امروز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه هم امروز تصمیم آمریکا برای افزایش نیروهای نظامی در منطقه غرب آسیا را «نقض قوانین بین‌المللی» خوانده بود

به نوشته «تاس» ریابکوف در این باره اظهار داشت که مسکو نگران طرح‌های آمریکا برای افزایش نیروهای نظامی در خاورمیانه بوده و معتقد است که این اقدام خطر درگیری‌ها در منطقه را افزایش می‌دهد.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: «تهدید [آمریکا و غرب] به اعزام نیرو [به منطقه] نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.»

نظرات بینندگان