arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

هواشناسی: پدیده گرد و خاک در بوشهر

در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: «با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب چهارشنبه (۲۹ خردادماه) برای ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های سمنان، شرق تهران، مازندران و گلستان، رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای از خیزش گرد و خاک در استان‌های بوشهر و خوزستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: «با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب چهارشنبه (۲۹ خردادماه) برای ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های سمنان، شرق تهران، مازندران و گلستان، رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

از این رو به هموطنان در این مناطق توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از صاعقه و وزش باد شدید موقت احتیاط لازم را به عمل آورند.

طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۸ و ۲۹ خردادماه) در استان بوشهر و نوار غربی و جنوبی خوزستان وزش باد شدید گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.»

گفتنی است در اطلاعیه ۲۶ خردادماه اداره کل هواشناسی استان بوشهر نیز آمده است: «بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش یابی جوی به اطلاع می‌رساند که از عصر روز دوشنبه وزش باد شمال غربی نسبتاً شدید بر روی خلیج فارس آغاز می‌شود که به تناوب تا روز جمعه (۳۱ خردادماه) ادامه می‌یابد. بر این اساس طی این مدت خلیج‌فارس به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود. همچنین بروز پدیده گرد و خاک در اثر وزش باد دور از انتظار نمی‌باشد.»

نظرات بینندگان