arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

وزیر ورزش: مسئول ورود غیرمجاز تماشاگران در دیدار فینال جام حذفی نبودیم

وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه مسئولیت امنیت دیدارها برعهده نیروی انتظامی است، گفت: وزارت ورزش مسئول ورود غیر مجاز تماشاگران در فینال جام حذفی نبود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه مسئولیت امنیت دیدارها برعهده نیروی انتظامی است، گفت: وزارت ورزش مسئول ورود غیر مجاز تماشاگران در فینال جام حذفی نبود.

به گزارش ایرنا، «مسعود سلطانی فر» در نشست با اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، برگزاری سالانه پنج هزار و ۵۰۰ مسابقه فوتبال را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در دو تا سه مسابقه هم مشکل پیش آمده که با درایت و هماهنگی به خیر گذشت و در همه جای دنیا نیز این حوادث بوجود می‌آید.

وی با بیان اینکه در برگزاری مسابقات فوتبال عوامل مختلفی، مؤثر و دست اندرکار است، تصریح کرد: ورزشگاه‌های فوتبال از ۱۰ تا ۱۲ ساعت قبل از برگزاری در اختیار نیروی انتظامی قرار دارند و آنها هستند که حاکم مطلق نظم و امنیت هستند.

وزیر ورزش: مسئول ورود غیرمجاز تماشاگران در دیدار فینال جام حذفی نبودیم

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: قرار بوده در ورزشگاه اهواز جایگاه تماشاگران تیم داماش گیلان به ظرفیت، سیصد تا چهارصد نفر حفظ شود ولی این اتفاق نیفتاد و عوامل انتظامی نتوانستند این جایگاه را حفظ کنند. این مهم برخلاف مصوبات شورای تأمین بوده، بنابراین نباید به وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال برای این مساله، ایراد گرفت.

این مقام مسئول گفت: اگر جایگاه تماشاگران داماش حفظ نشده و تماشاگران بصورت غیرقانونی وارد شدند و بیشتر از ظرفیت ورزشگاه اجازه ورود یافتند، باید بررسی شود چه کسی کوتاهی کرده و چرا افراد زیادی بدون بلیط وارد شدند.

سلطانی فر در ادامه توضیح داد: آنچه مسلم است، بلیط فروشی الکترونیکی هم حلال مشکلات نیست و تا کنترل دقیقی صورت نگیرد، مشکلی حل نمی‌شود. بطور نمونه در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال، ٦ هزار نَفَر داخل سالن در ارومیه بودند و یک هزار نَفَر هم با بلیط در بیرون سالن حضور داشتند. پس همه باید دست به دست هم دهند تا هر ارگانی وظیفه خودش را انجام دهد.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش حق پخش تلویزیونی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: از یک سال و نیم پیش جلسات مختلفی را با رئیس سازمان صدا و سیما و معاونین رسانه ملی داشتیم، اما اراده‌ای در صدا و سیما برای حل مشکل حق پخش تلویزیونی نمی‌بینیم.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را مورد تاکید قرار داد و آن را عزم جدی دولت دانست و تصریح کرد: در واگذاری این ۲ باشگاه در صدد رفع موانع هستیم تا این واگذاری با کمک نمایندگان مجلس در سال ٩٨ انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در اجرای مصوبه مجلس، موانعی وجود دارد که در طی جلسه‌ای که با رئیس مجلس شوارای اسلامی داشتیم، مقرر شد پیشنهادات را ارائه دهیم و در این راستا اقدامات مؤثری هم انجام شده است.

سلطانی فر در بخش پایانی با اشاره به موضوعات فرهنگی، اظهار داشت: مسائل فرهنگی داخل استادیوم‌ها جدا از شرایط فرهنگی بیرون از استادیوم نیست و فوتبال توأم با هیجان است و بسیاری برای تخلیه هیجانات مَی آیند و به امید خدا تلاش مَی کنیم با کمک رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی، این مشکلات را برطرف کنیم.

نظرات بینندگان