arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۰

دولت به کفاشیان اجازه حضور در انتخابات را نمی دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی کفاشیان دو شغله است و وزارت ورزش می گوید بازنشسته ها جایی در فدراسیون ها ندارند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین ؛ علی کفاشیان توانست به هر شکلی که بود نغییرات مورد نظرش را در اساسنامه فدراسیون فوتبال ایجاد کند. تغییراتی که بر اساس آن فدراسیون را از این حالت چند صدایی خارج می کند و رئیس آینده را یک رئیس اقتدارگرا خواهد کرد. کسی که اگر بخواهد ، می تواند یک دیکتاتور تمام عیار باشد. این همان نکته ای بود که در مجمع ، امیر عابدینی بر آن تاکید داشت و می گفت:« برادر کفاشیان ، این تغییراتی که داری می گویی برای خودت نیست. تو داری این کارها را برای رئیس بعدی انجام می دهی که قطعا خودت نیستی . بگذار کسی که می آید خودش دنبال این اختیارات بدود و...»

او اما فارغ از این گفته ها ، مجمع را به انتها رساند و خواسته مورد نظرش را با رایی بالا از سوی اعضای مجمع تصویب کرد که نشان از علاقه هیات ها و تیم ها داشت به او. بعد هم در جمع خبرنگاران نشست و گفت:« تازه می خواهم در 4 سال دوم ریاستم خوش بگذرانم.»

کفاشیان اما هنوز سالن مجمع را ترک نکرده بود که مقامات دولتی متولی ورزش از میان پوشه های شان ، نامه ای را درآوردند که از سازمان بازرسی رسیده بود با این مضمون:« دوشغله ها و بازنشسته ها ، حق فعالیت در ورزش را ندارند. » نامه ای که به پیوستش ، ارشدترین مقام اجرایی ورزش کشور نوشته بود :« خواست مقامات قضایی هرچه زودتر لحاظ و متن قانون اجرا شود. » البته رئیس شفاها هم تاکید داشته برای هیچ یک از این بازنشسته ها و دوشغله ها ، مجوزی از هیات دولت کسب نشود. این یعنی علی کفاشیان هم به سرنوشتی دچار شود که یزدانی خرم را از ورزش راند و حالا سردار صفارزاده را به کنار یزدانی خرم می فرستد.

رئیس فدراسیون فوتبال اما وقتی این جمله را می شنود ، می گوید:« نه بابا شرایط فدراسیون فوتبال با باقی فدراسیون ها فرق دارد. ما زیر نظر فیفا هستیم و اگر به رئیس فدراسیون اجازه کاندیدا شدن مجدد را ندهند ، باعث حساسیت فیفا می شود. مگر اینکه خود رئیس نخواهد کاندیدا شود.  البته من هنوز تصمیم قطعی برای آمدن نگرفتم اما این قانون بازنشسته ها نمی تواند مانع حضورم شود. با این وجود اگر احساس کنم فردی بهتر از من برای اداره فوتبال ، کاندیدا شده ، من دیگر نمی آیم. »

با این وجود اگر مانعی بر سر حضور کفاشیان تراشیده شود ، او که عادت دارد بر اساس «تکلیف» مقامات بالا دستی تصمیم بگیرد ، بدون شک قدم در سویی که به تعلیق فوتبال ملی بردارد ، نخواهد گذاشت و از حالا می توان اطمینان داشت کفاشیان در زمین دولت بازی کرده و فدراسیون را با ساختاری مستعد برای مدیریت اقتدارگرا در اختیار رئیس بعدی که بی شک فوتبالی نیست ، واگذار کرده است.
نظرات بینندگان