arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی: افزایش قیمت لبنیات غیر قانونی است؛ با متخلفان برخورد می‏‌کنیم / افزایش قیمت لبنیات برخلاف قانون است

اسفنانی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: افزایش قیمت لبنیات در روزهای اخیر برخلاف رویه قانونی و تصمیم ستاد تنظیم بازار است از این ما بدون شک با متخلفان برخورد خواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: افزایش قیمت لبنیات در روزهای اخیر برخلاف رویه قانونی و تصمیم ستاد تنظیم بازار است از این ما بدون شک با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

به گزارش شفقنا، محمدعلی اسفنانی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره آخرین وضعیت بازار مرغ و گوشت در کشور اظهار کرد: در بازار مرغ و گوشت با مدیریتی که از سوی نهادهای مربوط شکل گرفته است خوشبختانه ما از پیش از عید با ثبات قیمت‎های روبه رو هستیم و حتی در برخی از موارد از نرخ مصوب دولت نیز قیمت‎ها پایین‎تر است.

وی درباره افزایش قیمت لبنیات در طی روزهای اخیر تصریح کرد: در حوزه لبنیات به لحاظ اینکه شیرخامی که از سوی تولیدکنندگان دریافت می‏‌شود دارای هزینه‎هایی از جمله حمل و نقل و استفاده از ظروف است سبب شده تا برخی از واحدهای تولیدی با سوء‎استفاده از این موضوع در جهت افزایش قیمت کالاهای تولیدی‎شان وارد عمل شدند که این تصمیم برخلاف رویه قانونی است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت قیمت‎های جدیدی را برای لبنیات تعیین کرده است قیمت‎ها باید طبق روال قبلی درنظر گرفته شود از این رو حتما ما با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

اسفنانی تاکید کرد: در بخش گوشت ما فعلا افزایشی نداشتیم حتی شاهد کاهش قیمت نیز بودیم از این رو باتوجه به وضعیت خوبی که در مراتع کشور داریم پیش‎بینی می‎شود در تولید گوشت افزایش بیشتری داشته باشیم از این رو امید است روز به روز قیمت گوشت کاهش پیدا کند و تعدبل شود.

وی گفت: طراحی شده بود که قیمت گوشت قرمز و مرغ در ایام عید امسال به رقم بالایی برسد، اما با کنترلی که صورت گرفت این موضوع عملیاتی نشد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: قیمت مرغ در وضعیت فعلی ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان است و ما درصدد هستیم که قیمت گوشت را نیز به وضعیت متعادلی بازگردانیم.

اسفنانی درباره بازار میوه تصریح کرد: فکر نمی‎کنم باتوجه به وضعیتی که در بازارمیوه داریم در این زمینه با مشکلی روبه‎رو شویم از این رو مردم خیالشان از بابت وضعیت میوه راحت باشد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره شناسایی دلالان بازار میوه و گوشت گفت: اگر بنده بخواهم قیمت‎ها را آنالیز کنم باید بگویم مرغ زنده ۷ هزار تومان تحویل کشتارگاه می‎شد ودر زمان انتقال به میدان عرضه ۳۰ درصد بر قیمت مرغ اضافه می‎شد و به حدود ۱۰ هزار تومان می‏رسید اما به واسطه ارتباط دلالان با عمده‎فروشان قیمت مرغ به ۱۵ هزارتومان رسید که ما با حذف دست دلالان و برخی از عمده‎فروشان در جهت مقابله با افزایش قیمت‎ها وارد عمل شدیم.

اسفنانی تاکید کرد: با پیش‎بینی‎هایی که صورت گرفته است ما هیچگونه افزایش قیمتی را در روزهای آینده در اقلام مصرفی مردم نخواهیم داشت.

نظرات بینندگان