arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ارسال «پیامک کشف حجاب» در «۳ ثانیه» / پیام‌های آمریکا به ایران / بن سلمان متهم به قتل شد / اردوغان: مرسی را داخل قفس کشته اند / ادعای آمریکا: نفتکش ژاپنی، با مین ایرانی منفجر شد / هشدار آلمان و فرانسه درباره خطر درگیری ایران و آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سفر گردشگران خارجی به ایران بدون مهر و ثبت در پاسپورت - علی ربیعی با اشاره به مصوبات جلسه دولت، گفت: برای جذب بیشتر گردشگران خارجی و اینکه ایالات متحده آمریکا متاسفانه در برنامه های تروریستی اقتصادی که دنبال می‌کند، شرایطی ایجاد کرده که هرکس به ایران می آید ممکن است به نحوی بترسند و بعدها دچار مشکل یا تحریم شوند، امروز آقای روحانی دستور دادند که این گردشگران بدون مهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت به ایران آیند که قرار است در همه فرودگاه های ما اجرا شود.

پرونده قتل شیرمحمدعلی به دادگاه کیفری رفت - پرونده قتل عمدی علیرضا شیرمحمدعلی پس از صدور کیفرخواست برای رسیدگی روی میز قاضی بابایی، رئیس شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت. ۲۲ خردادماه سال جاری دادستانی تهران اعلام کرد: کیفرخواست متهم به قتل عمدی و همچنین متهم به معاونت در قتل عمدی مرحوم علیرضا شیرمحمدعلی که در تاریخ ۱۳۹۸/۳/۲۰ در زندان تهران بزرگ با ضربات تیزی مجروح و به قتل رسیده بود با تکمیل تحقیقات و تقاضای اولیا دم مبنی بر قصاص و مجازات قانونی سایر اتهامات مندرج در کیفرخواست صادر و جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک ارسال شد.

پمپئو: دائما به ایران پیام می‌فرستیم - وزیر خارجه آمریکا درباره ارسال پیام به ایران گفت: «ما مشغول (ارسال) پیام‌های زیادی بوده‌ایم و حتی همین حالا در همین لحظه، با ایران در ارتباط هستیم تا به آنها بگوییم که ما برای بازدارندگی در برابر تجاوزگری آنها هستیم. رئیس‌جمهور ترامپ خواهان جنگ نیست و ما به ارسال این پیام ادامه خواهیم داد و همزمان کارهایی که برای حفاظت از منافع آمریکا در منطقه ضورری است را انجام می‌دهیم».

«بن سلمان» متهم به قتل شد - «آگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل اعلام کرد که مدارک معتبری از دست داشتن مقامات عالی‌رتبه سعودی از جمله «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور در تحقیقات حول قتل خاشقچی به‌دست آمده است.

جزئیات عجیب دادگاه "کیمیا خودرو" - در جلسه دادگاه کیمیا خودرو مشخخص شد که چهار زن و دو مرد بازار خودروی تهران را به هم ریخته بودند. در این جلسه آقامیری نماینده دادستان گفت: این متهمان کلاهبردار هستند و بحث‌شان در این کلاهبرداری‌ها جلب اعتماد مردم است این‌ها پس از اینکه با افراد قرارداد بسته عنوان می‌کردند خودرو را تحویل می‌دهند و تبلیغات گسترده‌ها در روزنامه‌ها و فضای مجازی داشتند و این کار را به بهترین نحو انجام دادند در حالی که هیچ گونه قراردادی با پارس خودرو، ایران خودرو و کرمان‌خودرو نداشتند و همچنین هیچگونه قراردادی با بانک مرکزی نداشته‌اند تمام عناوین به گونه‌ای در جهت فریب شاکیان بوده است. این‌ها مردم را به این گونه فریب می‌دادند و با ایجاد شبکه باندی با سردستگی مهدی و دلینا فتاحی‌نیا این کار را انجام داده‌اند.

اردوغان: مرسی در داخل قفس دادگاه به قتل رسیده - اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه رئیس‌جمهور سابق مصر در داخل قفس در دادگاه به قتل رسیده است، گفت که این موضوع را به کنفرانس «جی۲۰» در اوساکای ژاپن می‌کشاند. اردوغان صبح امروز هم نماز میت غیابی برای مرسی خوانده و گفته بود برخی از مرده مرسی هم ترس دارند.

وزرای سه کشور اروپایی در راه تهران - خبرگزاری رویترز ادعا کرده است که سه وزیر خارجه فرانسه، بریتانیا و آلمان، موسوم به ترویکا، بزودی برای صحبت های پایانی درباره برجام به ایران یا کشوری دیگر سفرخواهند کرد تا نشستی با مقامات عالی رتبه ایرانی برگزار کنند.

ارسال «پیامک کشف حجاب» در «۳ ثانیه» - فرمانده نیروی انتظامی استان قم در دیدار آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: پس از ثبت گزارش اعلام شده، برای صاحب خودرو بلافاصله طی 3ثانیه پیامکی ارسال و مسئله کشف حجاب به وی تذکر داده می‌شود. همچنین 72 ساعت مهلت داده می‌شود تا خود را به پلیس مربوط معرفی کند که پس از توضیح و ارشاد مرخص می‌شود.

روحانی: حمله به دو نفتکش، واکنش به روابط نزدیک ما با ژاپن و چین بود - رئیس جمهور با بیان اینکه چین و روسیه دو کشوری هستند که امروز با ما روابط راهبردی دارند و ما برای این روابط اهمیت زیادی قائل هستیم، گفت: روابط نزدیک ما با آسیا، ژاپن و چین باعث شده که عده ای در همان روز که نخست وزیر ژاپن میهمان ما در تهران است به دو کشتی نفتکش حمله کنند.

واکنش محسن هاشمی به جنجال «زیست شبانه» - محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره حواشی ایجادشده درباره اظهاراتش پیرامون زیست شبانه با بیان اینکه انتشار نقل قولهای منتسب به بنده، دقیق و امانتدارانه نبوده است، افزود: من نه خود را در مقام تعیین تکلیف وباید ونباید کردن برای حوزه خصوصی مردم می دانم و نه بعنوان عضو شورا درباره این موضوع اظهار نظر کردم، بلکه خبرنگاری بصورت عبوری نظر شخصی بنده را درباره حضور در زیست شبانه پرسید، اینکه با چه انگیزه ای این تحریف و تقطیعها انجام شد، اهمیت چندانی ندارد، اما اینکه بصورت مصنوعی برای افکار عمومی نگرانی تولید کنیم، پسندیده نیست.

ادعای آمریکا: حمله به نفتکش ژاپنی، توسط مین دریایی مشابه مین‌های ایرانی صورت گرفته - یک فرمانده نیروی دریایی آمریکا امروز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در بندر الفجیره واقع در شرق امارات مدعی شد که حمله به نفتکش ژاپنی ناشی از انفجار مین دریایی شبیه به مین‌های ایرانی بوده است. ژنرال «شان کیدو» گفت: «ما تا به این لحظه اطلاعات بیومتریک جمع‌آوری کرده‌ایم که می‌تواند برای تشکیل یک پرونده جنائی جهت مجازات عاملان این حمله مورد استفاده قرار گیرد».

آلمان و فرانسه: خطر جنگ بین ایران و آمریکا برطرف نشده - ژان لیو لودریان پس از نشست کابینه دولت فرانسه در پاریس که هایکو ماس در آن شرکت کرده بود، در یک نشست خبری گفت: «ما می‌خواهیم به تلاش‌هایمان وحدت ببخشیم تا یک فرآیند تنش‌زدایی آغاز شود. هنوز زمان باقی است و امیدواریم تمام بازیگران آرامش بیشتری از خود نشان دهند.» وزیر خارجه فرانسه اما تأکید کرد که «فرصت اندکی» برای تنش‌زدایی بین ایران و آمریکا باقی مانده است. هایکو ماس نیز در نشست خبری پاریس اظهارات همتای فرانسوی‌اش را تأیید کرد و گفت که «خطر جنگ در خلیج فارس هنوز برطرف نشده است».

نظرات بینندگان