arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸

رئیس جمهور چین راهی کره شمالی شد / اولین سفر شی جین پینگ به پیونگ یانگ

"شی جین پینگ" رئیس جمهوری چین ساعاتی پیش پکن را به منظور دیدار و گفت و گو با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی به مقصد پیونگ یانگ ترک کرد. سفر شیء به پیونگ یانگ اولین سفر شیء به کره شمالی از زمان سر کار آمدنش در سال ۲۰۱۳ و اولین سفر یک رئیس جمهور چین به پیونگ یانگ ظرف ۱۴ سال گذشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"شی جین پینگ" رئیس جمهوری چین ساعاتی پیش پکن را به منظور دیدار و گفت و گو با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی به مقصد پیونگ یانگ ترک کرد.

سفر شیء به پیونگ یانگ اولین سفر شیء به کره شمالی از زمان سر کار آمدنش در سال ۲۰۱۳ و اولین سفر یک رئیس جمهور چین به پیونگ یانگ ظرف ۱۴ سال گذشته است.

انتظار می‌رود که «شیء» در گفتگوهایش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، موضع این کشور درباره غیرهسته ای شدن پیونگ یانگ را اعلام کند این دو رهبر همچنین قرار است درباره آمریکا که تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را حفظ کرده است، مذاکره کنند.

رئیس کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در مورد اهداف سفر «شیء جین پینگ» به کره شمالی گفت: در این سفر رئیس جمهوری با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کرده و در مورد روابط دو جانبه، وضعیت شبه جزیره کره و مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با وی گفت و گو می‌کند.

«سانگ تائو» افزود: شیء در این سفر، به بازبینی روابط ۷۰ ساله دو کشور پرداخته و در مورد توسعه این روابط گفتگو می‌کند.

کارشناسان معتقد هستند «شیء» سعی دارد پیش از نشست احتمالی هفته آینده خود با ترامپ در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در اوساکای ژاپن، افزایش نفوذ پکن در شبه جزیره کره را نشان دهد.

همچنین به دنبال شکست دومین نشست میان آمریکا و کره شمالی در اوایل سال جاری، شیء و کیم درباره راه‌های دستیابی به راه حلی سیاسی برای وضعیت شبه جزیره کره نیز صحبت می‌کنند.

پیش از این و در دو سال گذشته نیز "کیم جونگ اون"رهبر کره شمالی سه بار به چین سفر کرد و با شیء دیدار و گفت و گو نمود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان