arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

پوتین: گفت‌وگو بین واشنگتن و مسکو ضروری است / کسی نمی‌تواند چیزی را به روسیه تحمیل کند

رئیس جمهوری روسیه معتقد است، هرچند آمریکا و روسیه دیدگاه خاص خود را برای حل و فصل مسائل بین‌المللی دارند، ولی دستیابی به اهداف خود از طریق اعمال زور ممکن نخواهد بود و مقامات واشنگتن نیز به خوبی به این مسئله واقفند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری روسیه معتقد است، هرچند آمریکا و روسیه دیدگاه خاص خود را برای حل و فصل مسائل بین‌المللی دارند، ولی دستیابی به اهداف خود از طریق اعمال زور ممکن نخواهد بود و مقامات واشنگتن نیز به خوبی به این مسئله واقفند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیون «ان.تی.وی» این کشور، اعلام کرد که آمریکا و روسیه دارای دیدگاه خاص خود برای حل و فصل مسائل بین المللی هستند، ولی دستیابی به اهداف خود از طریق اعمال زور ممکن خواهد بود و هر دو طرف این مسئله را به خوبی درک می‌کنند.

پوتین در پاسخ به سئوال مجری این شبکه درباره سیاست "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در برخورد با روسیه، گفت: «من فکر نمی‌کنم که کسی تلاش داشته باشد تا چیزی را به ما تحمیل کند. البته مسلماً دستیابی به اهداف از طریق اعمال زور ممکن نبوده و انجام گفت‌وگو بین واشنگتن و مسکو ضروری است. آنها (آمریکایی‌ها) دارای دیدگاه خاص خود برای حل و فصل مسائل هستند و ما نیز دیدگاه خاص خود را داریم. ولی بدون گفت‌وگو دستیابی به توافق غیرممکن خواهد بود و مقامات هر دو کشور این مسئله را به‌خوبی درک می‌کنند. روسیه و آمریکا تنها از طریق مذاکره می‌توانند به توافق دست یابند.»

رئیس جمهوری روسیه پیش از این بارها گفته بود که مسکو برای گفت‌وگو با واشنگتن آمادگی دارد، ولی دیگر مبتکر این کار نخواهد بود.

مسئله این است که طرف آمریکایی در اواخر ماه نوامبر سال گذشته در آخرین لحظات برگزاری نشست سران دو کشور را لغو کرد. از آن زمان تاکنون پوتین و ترامپ تنها یک بار مذاکرات تلفنی با یکدیگر داشتند.

امکان دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا هفته آینده در حاشیه نشست سران گروه 20 در شهر اوساکایی ژاپن ممکن است. البته به گفته مقامات کرملین، هنوز پیشنهاد مشخصی در این باره از سوی واشنگتن دریافت نشده است.

"آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در واشنگتن نیز شب گذشته باردیگر اعلام کر که مسکو حاضر به اقدام متقابل برای حل و فصل مشکلات موجود در روابط دو کشور است و منتظر برداشتن گام‌های مشخص دولت آمریکا در این باره است.

نظرات بینندگان