arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

حمله عضو کمیته روابط خارجی سنا به ترامپ به دلیل تنش با ایران: جایی که اکنون به آن رسیدم، گزینه ترامپ بود

مرفی تأکید کرد: جایی که اکنون درباره ایران به آن رسیدم گزینه ترامپ بود بدون آن که ایده ای درباره چگونگی خروج از گردابی که آن را آغاز کرد داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرفی تأکید کرد: جایی که اکنون درباره ایران به آن رسیدم گزینه ترامپ بود بدون آن که ایده ای درباره چگونگی خروج از گردابی که آن را آغاز کرد داشته باشد.

به گزارش المیادین، «کریس مرفی» عضو کمیته روابط خارجی در مجلس سنای آمریکا به شدت از ترامپ به دلیل تنش با ایران انتقاد کرد.

مرفی افزود: جایی که اکنون درباره ایران به آن رسیدم گزینه ترامپ بود بدون آن که ایده ای درباره چگونگی خروج از گردابی که آن را آغاز کرد داشته باشد.

روز گذشته «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری آتی نیز از ترامپ به دلیل ایجاد تنش با ایران انتقاد کرد.

«جو بایدن» معاون رییس جمهوری سابق آمریکا از سیاست‌های «دونالد ترامپ» در قبال ایران انتقاد کرد و آن را «یک فاجعه خودساخته» خواند.

به گزارش پولیتکیو، این موضع‌گیری بایدن پس از آن مطرح شد که ایران یک پهپاد متجاوز آمریکایی را ساقط کرد.

بایدن که تاکنون پیشتازترین نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست، در بیانیه‌ای گفت: راهبرد رییس جمهوری ترامپ در قبال ایران یک فاجعه خودساخته است.

وی بار دیگر از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام انتقاد کرد و افزود: ترامپ وعده داد که خروج از این توافق به نوعی به یک توافق بهتر منجر می‌شود. اما در عوض، آنچه که قابل‌پیش‌بینی بود، رخ داد: ایران در حال تقویت قابلیت هسته‌ای خود است. طنز تلخی است که وزارت خارجه آمریکا اینک از ایران می‌خواهد به همان توافقی که دولت ترامپ خارج شده است، پایبند باشد.

در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «ام کیو ۴- سی تریتون» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند یکپارچه هوایی کشورمان قرار گرفت و سرنگون شد.

نظرات بینندگان