arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

فرمانده هوافضای سپاه: آخرین اخطار به پهپاد آمریکایی ساعت ۳:۵۵ بامداد داده شد؛ بی اعتنایی کردند و ساعت ۴:۰۵ سرنگون شد / برخی قطعات پهپاد، غرق شده / می توانستيم هواپيمای جاسوسی آمریکایی P-8 با ٣٥ سرنشين را نیز سرنگون كنيم، اما نکردیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: برخی قطعات لاشه پهپاد آمریکایی در آبهای سواحل کوه مبارک پخش شده بود و برخی قطعات سنگین نیز غرق شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: برخی قطعات لاشه پهپاد آمریکایی در آبهای سواحل کوه مبارک پخش شده بود و برخی قطعات سنگین نیز غرق شده است.

به گزارش «انتخاب»، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه رونمایی از قطعات پهپاد ساقط شده آمریکایی، در گفتگو با شبکه خبر اظهار داشت: این پهپاد سندی بر تجاوزگری رژیم آمریکاست.

وی افزود: برخی قطعات لاشه این پهپاد در آبهای سواحل کوه مبارک پخش شده بود و برخی قطعات سنگین نیز غرق شده است.

فرمانده نیرو هوافضای سپاه د ر گفتگو با خبر سیما نیز تصریح کرد: آخرین اخطار ما به پهپاد جاسوسی امریکا در ساعت ٣ و ٥٥ دقیقه صبح توسط پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران داده شد که به دلیل بی اعتنایی آنها، پهپاد در ساعت ٤ و ٥ دقیقه سرنگون شد.

تکمیلی/ سردار حاجی‌زاده: می توانستيم هواپيمای جاسوسی آمریکایی P-8 با ٣٥ سرنشين را سرنگون كنيم اما نکردیم

فرمانده هوافضای سپاه گفت: همان لحظه‌ای كه پهپاد جاسوسی رهگيری شد، هواپيمای جاسوسی ديگري با نام P-8 نيز در نزديكی آن در حال پرواز بود كه حدود ٣٥ سرنشين داشت و می‌توانستيم آن را سرنگون كنيم، اما اين كار را نكرديم.

سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: آمریکایی ها به اخطارهای ما توجه نکردند ضمن اینکه در همان لحظه ای که این هواپیما رهگیری شد، هواپیمای جاسوسی دیگری با نام P-8 نیز در نزدیکی آن در حال پرواز بود که حدود ٣٥ نفر سرنشین دارد؛ می توانستیم آن را سرنگون کنیم اما این کار را نکردیم.

وی افزود: در هفته قبل هم خود آمریکایی ها اعلام کردند که ایران به سمت ما شلیک کرده است و میخواست ما را سرنگون کند، در واقع آن تیر اخطار بود و آنها باز بی توجهی کردند؛ اگر قرار بود هواپیمایشان را آن روز که MQ-9 بود سرنگون کنیم، همان موقع می‌زدیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: ما از طریق مسئولین وزارت امور خارجه بارها مراتب اعتراض خودمان را اعلام کرده ایم، تیر اخطار را شلیک کرده ایم اما باز هم آمریکایی ها بنایی ندارند که به قوانین توجهی کنند و در چنین شرایطی مشخص است که ما واکنش نشان خواهیم داد.

نظرات بینندگان