arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۰۱ تير ۱۳۹۸

کره جنوبی: آماده مذاکره با پیونگ یانگ در هر زمانی هستیم

"کیم یون چول" وزیر وحدت کره جنوبی گفت که کشورش آماده است تا در صورت موافقت کره شمالی، هر زمانی که لازم باشد با پیونگ یانگ وارد گفت و گو شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"کیم یون چول" وزیر وحدت کره جنوبی گفت که کشورش آماده است تا در صورت موافقت کره شمالی، هر زمانی که لازم باشد با پیونگ یانگ وارد گفت و گو شود.

خبرگزاری نیوسیس کره جنوبی روز شنبه به نقل از وی آورده است: احتمال اینکه سران کره جنوبی و کره شمالی بتوانند یک بار دیگر تا قبل از پایان ماه جاری میلادی دیدار و مذاکره کنند، وجود دارد.

این مقام کره جنوبی افزود این موضع کره جنوبی است که سران دو کشور بار دیگر با هم مذاکره کنند و این را به اطلاع طرف کره شمالی رسانده ایم.

او گفت که اگر سران دو کره بتوانند با یکدیگر وارد گفت و گو شوند، این احتمال می رود که با نظرداشت سفر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به کره در ماه جاری میلادی، تاثیری نیز در روابط کره شمالی و آمریکا داشته باشد.

وزیر وحدت کره جنوبی تاکید کرد ما در تلاشیم تا صلح در شبه جزیره کره را مورد حراست قرار دهیم برای این منظور با کشورهای همسایه و همچنین چین و آمریکا در حال رایزنی هستیم.

پیشتر گفته شده است که کره جنوبی تلاش می کند تا یک ساختار جدید گفت و گو شکل بگیرد که چهار طرف کره جنوبی، کره شمالی، چین و آمریکا عضو آن باشند.

قبل از این دوبار در یک سال گذشته سران آمریکا و کره شمالی با یکدیگر دیدار کرده اند که به دلیل تشدید اختلافات هر دو دیدار به نتیجه نرسیده و مساله خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره حل نشده باقی مانده است.

وزیر وحدت کره جنوبی تصریح کرد لازم است تلاش های دیپلماتیک میان سران کشورهای مختلف منطقه افزایش یابد اگر کشورها بتوانند در این زمینه گام بردارند این امید وجود دارد که بار دیگر کره شمالی و آمریکا به میز مذاکرات بازگردند.

این در شرایطی است که کره شمالی می گوید با توجه به تغییر نکردن راهبرد فشار حداکثری آمریکا و افزایش تحریم های این کشور، حاضر به گفت و گو با واشنگتن نیست مگر اینکه آمریکا با مواضعی جدید وارد گفت و گوها شود.

نظرات بینندگان