arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۸

ساخت خودرو گیاهی در سال 1941 / ماشینی با 1 هزار پوند وزن

سال ها پیش یعنی در سال 1941 شرکت فورد یک خودرو ساخت که وزن آن حدود 1 هزار پوند بود. این خودرو گیاهی و دوستدار محیط زیست بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سال ها پیش یعنی در سال 1941 شرکت فورد یک خودرو ساخت که وزن آن حدود 1 هزار پوند بود. این خودرو گیاهی و دوستدار محیط زیست بود.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، گروه خودروسازی فورد به عنوان یکی از سرشناس ترین گروههای خودروسازی جهان شناخته می شود.این گروه خودروسازی سالها پیش به فکر ایجاد تغییراتی در صنعت خودروسازی جهان افتاده بود.

گروه خودروسازی فورد ضمن شرکت در جنبش آگاهی بخشی حمایت از محیط زیست به یکی از پیشگامان مبارزه با استفاده مواد پلاستیکی در جهان تبدیل شد و سعی کرد خودرویی بسازد که اساسا نیازی به مواد پلاستیکی نداشته باشد. در همین راستا این شرکت یک خودرو طراحی کرد که پایه آن مواد گیاهی بود. برای مثال در ساخت این خودرو از سویا، خمیر چوب، پنبه و موادی مشابه استفاده شد.

این اتومبیل ها به میزان قابل توجهی سبکنر از اتومبیل های فولادی بودند که در آن زمان ساخته می شدند و البته هزینه تولید این خودروها نیز بسیار ارزان تر بود. به نظر می رسید که فورد در ساختن بازاری بالقوه برای اتومبیل های دوستدار محیط زیست موفق عمل کرده بود و می توان این شرکت را پیشگام طرحی دانست که بعدها به طرح هایی مثل اتوموبیل های خورشیدی، برقی و ... تبدیل شد.

نظرات بینندگان