arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۸

شهردار شیکاگو : از سیاست های مهاجرتی ترامپ پیروی نمی کنم

شهردار شیکاگو امروز شنبه گفت، من هرگز از قانون مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا پیروی نمی کنم و باعث اخراج مهاجران غیرقانونی نخواهم شد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار شیکاگو : از سیاست های مهاجرتی ترامپ پیروی نمی کنمبه گزارش شبکه سی ان ان، «لوری لایتفوت» شهردار دموکرات شیکاگو می‌گوید، من با خودداری و امتناع از قانون مهاجرتی آمریکا خواهان اخراج مهاجران غیرقانونی از شهرهای کشور نیستم.

به‌رغم اعلامیه سازمان مهاجرت و پناهندگان آمریکا برای آغاز روند اخراج مهاجرین غیرقانونی از کشور، لایتفوت در پیامی توییتری نوشت، شیکاگو اقدامات خاصی را برای حمایت از جوامع مهاجرت انجام داده است.

لایتوفت در ادامه افزود، یکی از کارهایی که ما برای حمایت از مهاجران انجام داده‌ایم عدم دسترسی سازمان مهاجرت آمریکا به داده‌های پلیس شیکاگو در مورد فعالیت و تعداد مهاجران غیرقانونی در این شهر است.

وی اظهار کرد که اداره پلیس شیکاگو نیز از وی در حمایت از مهاجران غیرقانونی در تقابل با قوانین جدید آمریکا حمایت می‌کند.

به دنبال اجرای قانون اخراج مهاجران غیرقانونی، روزنامه واشنگتن پست نوشت، بازداشت مهاجرانی که از سوی دادگاه‌های آمریکا برای آن‌ها احضاریه ارسال شده است، اما در این زمینه همکاری نکرده‌اند از روز یکشنبه (فردا) آغاز خواهد شد.

عملیات بازداشت مهاجران در شهرهای بزرگی، چون نیویورک، شیکاگو، میامی، آتلانتا، بالتیمور، دنور، هاستون، لس‌آنجلس، نیواورلئان و سان‌فرانسیسکو انجام خواهد شد.

وزارت امنیت میهن آمریکا که نظارت بر اخراج‌، مهاجرت و گمرک را بر عهده دارد، در این خصوص اعلام کرد: «همه کسانی که قوانین مهاجرت را نقض کرده‌اند ممکن است دستگیر و سپس بازداشت شوند و اگر در نهایت تشخیص داده شود از کشور اخراج می‌شوند».

در اوایل هفته جاری، دونالد ترامپ در توئیتی از بازداشت بیش از دو هزار مهاجری خبر داد که احضاریه برای حضور در دادگاه دریافت کرده‌اند، اما از این امر سرباز زده‌اند. او در توئیت خود نوشت در نهایت ممکن است «میلیون‌ها» مهاجر از آمریکا اخراج شوند.

ترامپ که از جمله مخالفان سرسخت ورود غیرقانونی مهاجران به خاک آمریکاست، پیش‌تر به دلیل استفاده از سیاست ضد مهاجرتی «تحمل صفر» که خانواده‌ها را از فرزندانشان در مرزها جدا می‌کرد، مورد انتقادهای گسترده‌ای قرار گرفت.

در پی گسترش اعتراضات به این سیاست، ترامپ دستور توقف جدا شدن کودکان از خانواده‌هایشان را صادر کرد. تشدید قوانین مهاجرتی از جمله شعارهای او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بود

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان