arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۸

نجات بیش از ۱۱۰۰ زن از دام باندهای شیادی در چین

مقامات چینی از نجات بیش از ۱۱۰۰ زن از کشورهای آسیای جنوب شرقی خبر دادند که سال گذشته قربانی باندهای کلاهبرداری در ازدواج شده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مقامات چینی از نجات بیش از ۱۱۰۰ زن از کشورهای آسیای جنوب شرقی خبر دادند که سال گذشته قربانی باندهای کلاهبرداری در ازدواج شده بودند.

وزارت امنیت عمومی چین در بیانیه‌ای اعلام کرده که در این عملیات مشترک از سوی پلیس چین، میانمار، کامبوج، لائوس، ویتنام و تایلند که در ماه جولای و دسامبر صورت گرفته، ۱۷ کودک نیز نجات داده شدند.

در این عملیات بیش از ۱۳۰۰ مظنون از جمله ۲۶۰ خارجی به اتهام "ربودن، فروش افراد و ازدواج‌های شیادانه" بازداشت شده‌اند.

سخنگوی وزارت امنیت عمومی چین اعلام کرده که در سال‌های اخیر برخی از بزهکاران داخلی و خارجی برای فریب زنانی از کشورهای همسایه با وعده‌های شغلی و ازدواج تبانی کرده‌اند و حتی برخی از زنان را با وعده ازدواج به فروش رسانده‌اند.

سیاست‌های چند ساله یک فرزندی پکن و ترجیح برای پسران باعث کمبود حدود ۳۳ میلیونی جمعیت زنان چینی و هم‌چنین اجبار همین تعداد مرد برای تجرد شده است. از همین رو بر سر زنان جوان منطقه "مکونگ" که عمدتا دچار فقر هستند برای ازدواج در چین رقابت وجود دارد.

اما برخی از زنانی که در دام پدیده رایج "کلاهبرداری در ازدواج‌" در چین افتاده‌اند با خطراتی از جمله سوءاستفاده، بازداشت تحت قوانین مهاجرتی چین و اجبار برای اقدامات غیراخلاقی مواجه می‌شوند.

برای مثال در یکی از این موارد، ۱۱ زن ویتنامی در استان"آن‌هوئی" چین که ویزاهای توریستی‌شان باطل شده در یک خانه امن متعلق به یک "آژانس ازدواج" زندگی می کنند. این آژانس به ازای معرفی هر زن ویتنامی به یک مرد چینی برای ازدواج مبلغ ۴۵۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار دریافت می‌کند.

به گفته پلیس چین در برخی موارد "آژانس‌های جعلی کار" نیز وجود دارد که زنان خارجی را با وعده اشتغال به چین کشانده و سپس آن‌ها را با به دام انداختن با روش ازدواج‌های اجباری به فروش می‌رساند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، حتی در بدترین نوع از این پرونده‌ها زنانی را از مرزهای چین ربوده و برای ازدواج قاچاق می‌کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان