arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۸

5 نکته مهم  از دید مدیرعامل شرکت اپل برای موفقیت فارغ التحصیلان سال 2019

تیم کوک مدیرعامل اپل و یکی از تاثیرگذارترین چهره های این شرکت است که اخیرا  در مراسم فارغ التحصیلی دو دانشگاه استنفور و تولین سخنرانی کرده است. او در جریان این سخنرانی مشاوره هایی نیز به فارغ التحصیلان ارائه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم کوک مدیرعامل اپل و یکی از تاثیرگذارترین چهره های این شرکت است که اخیرا  در مراسم فارغ التحصیلی دو دانشگاه استنفور و تولین سخنرانی کرده است. او در جریان این سخنرانی مشاوره هایی نیز به فارغ التحصیلان ارائه کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سخنرانی های تیم کوک در مورد پذیرش مسئولیت، داشتن شجاعت برای گوش دادن به نظرات دیگران، دیدن چیزهای مختلف به شکلی متفاوت و ایجاد تاثیری که پس از گذشت زمان به یاد می ماند خلاصه می شد.

مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک، در مراسم فارغ التحصیلی دانشجوان استنفورد از آنان خواست تا از مشکلات اخیر که در غول های فن آوری مانند فیس بوک و گوگل در سال های اخیر رخ داده درس بگیرند. کوک گفت: "به تازگی اتفاقاتی رخ داده که برای فعالان حوزه فناوری تازگی دارد اما ما هر روز شاهد این اتفاقات هستیم. از نقض اطلاعات، تخلف در حریم خصوصی و خبر جعلی تا مشکلات محتوا باید به عنوان درس عبرت در نظر گرفته شوند. وی در ادامه به این نکات تاکید کرد:

سازنده باشید

کوک فارغ التحصیلان را به سازندگی تشویق کرد تا سهم پایدار خود در رشد جامعه را تأمین کنند. رشدی که بعد از گذشت زمان، تفاوت ها را ایجاد خواهند کرد.او گفت: "سازندگان وجدانی آسوده دارند و معتقدند که کارشان یک روز بزرگتر از آنها خواهد بود، یعنی بزرگتر از هر فرد.آنها اعتقاد دارند که اثرات آن به نسل ها بستگی دارد و این یک تصادف نیست.

آمادگی داشته باشید

آمادگی یکی دیگر از نکات مهم مشاوره کوک با فارغ التحصیلان استنفورد در سال 2019 است. کوک این درس را با کمک ماجرای واقعی درگذشت استیو جابز و انتخاب خودش بیان کرد و گفت که در سال 2011 و پس از مرگ قریب الوقوع جابز او ناگهان وارد مسئولیتی بزرگ شده اما آمادگی لازم برای مسئولیت پذیری را داشته است.

وقت خود را صرف زندگی دیگران نکنید

کوک یک توصیه کلیشه ای اما مهم داشت و تاکید کرد که بهتر است زمان محدود خود را هدر زندگی دیگران نکنید و خود و نظرات خود را در اولویت بگذارید. او گفت:"سعی نکنید اثرات دیگران را تخریب کنید یا ارتقاء دهید. سعی نکنید دائم به فکر دیگران یا نظر دیگران باشید به خودتان بپردازید."

مسئولیت پذیر باشید

کوک صراحتا گفت: "اگر می خواهید اعتبار داشته باشید، ابتدا باید یاد بگیرید که مسئولیت پذیر باشید." اگر چه کوک به نام هیچ یک از شرکت های سیلیکون ولی اشاره نکرد اما به نظر می رسید منظور او از عدم مسئولیت پذیری، رفتار شرکت هایی مثل فیس بوک بود.

خطرات مسیر را پذیرا باشید

کوک به فارغ التحصیلان دانشگاه تولین گفت: "هر کاری که انجام می دهید، بدانید که به هر حال نمی توانید هرگز اشتباه نکنید. اما همزمان سعی کنید دور اندیش باشید و با شناسایی خطرها، راه حل ها را هم بیابید.

نظرات بینندگان