arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۸

هوک: سیاست امریکا اعمال فشار حداکثری بر ایران است / تمایلی به درگیری نظامی با ایران نداریم

«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز یکشنبه گفت: سیاست خارجی ایالات متحده اعمال فشار حداکثری بر ایران برای بازگرداندن این کشور به میز مذاکره است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هوک: سیاست امریکا اعمال فشار حداکثری بر ایران استبه گزارش خبرگزاری فرانسه، هوک که در کویت با خبرنگاران گفت و گو می‌کرد، افزود: از همه کشورها خواسته می‌شود از تلاش دیپلماتیک برای فشار بر ایران استفاده کنند.

وی درعین حال ادعا کرد که ما به درگیری نظامی با ایران علاقمند نیستیم و موقعیت نیروهایمان در منطقه را صرفاً برای اهداف تدافعی تقویت کرده‌ایم.

هوک همچنین در مصاحبه‌ای که شبکه خبری سی. ان. بی. سی با وی در روز شنبه انجام داد، گفت که ما تحریم‌های خود علیه ایران را افزایش خواهیم داد و این سیاست را ادامه می‌دهیم.

پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا در نخستین ساعات روز پنجشنبه ۳۰ خرداد، پس از تجاوز به حریم هوایی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، از سوی نیروی هوافضای سپاه سرنگون شد.

این پهپاد در ساعت ۱۴ دقیقه بامداد پنجشنبه از پایگاه هوایی الظفره امارات برخواست و ارتفاع خود را تا ۳۳ هزار پا (۱۰ کیلومتری زمین) برای عزیمت به سمت مرزهای ایران افزایش داد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان