arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۸

سندرز: عربستان باید با ایران کنار بیاید

سناتور سوسیال دموکرات آمریکا با انتقاد از سیاست های آمریکا در قبال ایران و سعودی ها، خطاب به حکام سعودی گفت: مجبورید با ایران کنار بیایید و آمریکا جنگ های بی پایان در منطقه را ادامه نمی دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سندرز: عربستان باید با ایران کنار بیاید«برنی سندرز» روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری سی بی اس نیوز در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم ترامپ درباره توقف حمله به ایران را درست می داند یا خیر، افزود: ببینید مثل این است که کسی در یک سبد پر از کاغذ آتشی بیندازد و سپس آن را درآورد.

وی اظهار داشت: او به ایجاد این بحران کمک کرد و سپس حملات را متوقف کرد. تعدادی از اطرافیان رییس جمهوری فکر می کنند جنگ با ایران ممکن است برای آمریکا خوب باشد.

این نامزد انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، درباره حملات محدود به ایران نیز با کنایه پاسخ داد: تنها حملات محدود! متاسفم. نمی دانستم که حملات ساده به کشورهای دیگر و بمباران آن، یک حمله محدود محسوب می شود. این یک اقدام جنگی است.

سندرز ادامه داد: این امر موجب شعله ور شدن آتش در سراسر خاورمیانه خواهد شد. اگر فکر می کنید جنگ همچون جنگ عراق است باید بگویم که فاجعه بارتر است.

وی تصریح کرد: من از صمیم قلب معتقدم که جنگ با ایران بسیار بدتر خواهد بود، تعداد زیادی جان خود را در این جنگ بی پایان از دست خواهند داد و منطقه دچار یک بی ثباتی عظیم خواهد شد.

سناتور سوسیال دموکرات آمریکا با بیان اینکه ۱۸ سال از جنگ افغانستان گذشته و هنوز پایان نیافته است، اظهار داشت: بنابراین، هرکاری را که بتوانم برای جلوگیری از جنگ با ایران انجام خواهم داد.

سندرز با تاکید بر اینکه تنها کنگره و نه رییس جمهوری است که اختیار اعلام جنگ را دارد، گفت: اگر او به ایران حمله کند، از نظر من مغایر قانون اساسی است.

وی افزود: اگر مورد حمله قرار گیریم، آنگاه مجاز به دفاع خواهیم بود اما هیچ کسی معتقد نیست که ما با ایران، در شرایط اضطراری هستیم. از این رو هرکاری را برای توقف این حملات، انجام خواهم داد.

این سناتور آمریکا ادامه داد: وظیفه رییس جمهوری در حال حاضر این است که به عربستان سعودی که به شیوه دیکتاتوری وحشیانه ای مخالفان خود را نابود و با زنان به عنوان شهروندان درجه سوم رفتار می کند، برخورد کند.

سندرز اضافه کرد: من سعی می کنم به عربستان سعودی بگویم که بدانید «ما رهبری شما را دنبال نمی کنیم، شما مجبورید با ایران کنار بیایید. این کار را انجام دهید. ایالات متحده نمی خواهد به از دست دادن مردان و زنان و تریلیون ها دلار در جنگ های بی پایان در خاورمیانه ادامه دهد. این کار را انجام دهید.»

نظرات بینندگان