arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۸

لایو خبر - ۳ تیر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سی‌ان‌ان: تحریم ظریف عملا احتمال هرگونه دیپلماسی ایران و آمریکا را از بین می‌برد
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۲۲:۱۱

میشل کوزینسکی تحلیلگر ارشد بین‌الملل شبکه سی‌ان‌ان با انتقاد از این اقدام ترامپ گفت که سابقه نداشته که دولتی در آمریکا رهبر یک کشوری را تحریم کند و حتی علیه فردی مانند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز رویکرد مشابهی نداشته است.

وی گفت که ترامپ از این دستور به عنوان مثال تازه‌ای برای ضربه زدن به توافق هسته‌ای استفاده می کند حال آن که بنا بر نظر بسیاری از ناظران بین المللی این خود آمریکا و اقداماتی که در پیش گرفته بوده که وضعیت را به شرایطی کشانده است که ما اکنون در آن هستیم. این اقدامات آمریکایی‌ها بودند که تنش‌زا بوده است.

تحریم‌های آمریکا علیه دفتر رهبر معظم انقلاب، ظریف و ۸ فرمانده ارشد سپاه
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۲۲:۱۰

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز دوشنبه، سوم تیرماه در یک نشست خبری اعلام کرد که واشینگتن دفتر حضرت آیت الله خامنه ای، محمدجواد ظریف و چند تن از فرماندهان سپاه را تحریم می کند.

به گزارش «انتخاب»؛ وزیر خزانه‌داری آمریکا با حضور در یک نشست خبری گفت آمریکا دفتر مقام معظم رهبری، سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، سردار حاجی زاده و پنج نفر از فرماندهان نیروی دریایی سپاه را تحریم کرده است

آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کرد / ترامپ: اگر ایران واقعا به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نباشد، می‌توانیم به سرعت به یک توافق دست پیدا کنیم
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۲۲:۰۹

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران تحمیل کرد، اما مدعی شد که می‌خواهد با ایران به توافق برسد.

وی که در دفتر کارش در کاخ سفید در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، این تحریم‌ها را «شدید» توصیف کرد و گفت: «به فشار به تهران ادامه خواهیم داد. ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد.»

ترامپ افزود: «ما به دنبال درگیری با ایران یا هیچ کشور دیگری نیستیم. فقط می‌توانم بگویم که ما هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم که ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا ابتدا اعمال این تحریم‌ها را به ساقط شدن پهپاد متجاوز این کشور توسط پدافند ایران ارتباط داد، اما گفت حتی در صورت عدم وقوع این حادثه نیز این دور از تحریم‌ها علیه ایران اعمال می‌شد.

عمان خبر انتقال پیام آمریکا به ایران درباره سرنگونی پهباد را تکذیب کرد
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۹:۵۷

وزارت خارجه عمان در صفحه رسمی خود در توئیتر، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و افزایش تنش میان ایران و آمریکا آورده است: سلطنت‌نشین عمان با اهتمام ویژه تحولات در منطقه را دنبال می‌کند و از ایران و آمریکا انتظار دارد که خویشتن‌دار باشند و مشکلات فی‌مابین را با گفت‌وگو حل کنند.در توییت وزارت خارجه عمان همچنین آمده است: مسقط اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر انتقال پیام آمریکا به دولت ایران توسط عمان درباره حادثه سرنگونی پهباد آمریکایی در تاریخ ۲۰/‏۰۶/‏۲۰۱۹‬ را تکذیب می‌کند.

رویترز اخیراً مدعی شده بود که یک مقام ایرانی به آنها اطلاع داده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از سرنگونی پهپاد این کشور توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران، پیامی از طریق عمان به تهران فرستاده است و گفته است که آمریکا به دنبال جنگ نیست بلکه درپی مذاکره است.

رویترز بدون نام بردن از منبع ادعایی خود گفته بود که ترامپ در این پیام ایران را تهدید به حمله کرده است.این خبر البته بلافاصله توسط مقامات کشورمان و همچنین طرف آمریکایی تکذیب شد.

نامزد انتخابات آمریکا خطاب به ترامپ: قبل از آنکه دیر شود به توافق هسته‌ای بازگرد
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۸:۳۱

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 از ترامپ خواست تا بار دیگر به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد.

تولسی گابارد، عضو کنگره و نامزد احتمالی ریاست جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۰ در توییتی با انتقاد از سیاست خارجه خصمانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی نوشت: استراتژی که درباره ایران اتخاذ کرده‌ای، نسنجیده و کوته‌بینانه است. همین حالا مسیرت را تغییر بده. قبل از آنکه دیر شود، به توافق هسته‌ای بازگرد. برای صلاح کشور، غرور و محاسبات سیاسی‌ات را کنار بگذار و کار درست را انجام بده.

ظریف: تاخیر مجدد در اجرای «اینستکس» نشان می‌دهد، اروپایی‌ها نه توان دارند و نه اراده که اقدامی صورت دهند
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۷:۴۶

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: تاخیر مجدد در اجرای اینستکس نشان می‌دهد نه اروپایی‌ها توانش را دارند ونه اراده‌اش را که اقدامی انجام دهند؛ به همین خاطر آنچه در چارچوب ماده ۳۶ برجام مطرح کردیم را ادامه می‌دهیم. البته اروپایی‌ها هر وقت باور کنند که باید برای حفظ امنیت خود هزینه کنند و در اجرای تعهداتشان اقدام کنند، اعلام کردیم اقدامات ما قابل بازگشت است.

ظریف ادامه داد: معتقدیم الان دلیل کافی برای اروپایی‌ها وجود دارد که اقدام کنند و بپذیرند که در صورتی که تعهداتشان را اجرا نکنند حتما باید با عواقب عدم اجرای تعهداتشان روبرو شوند.

اموال نامشروع مسئولان پس گرفته خواهد شد
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۶:۰۷

زهرا سعیدی، نماینده مجلس با اشاره به تصویب طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» گفت: این طرح در راستای اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی تهیه و تدوین شده است که در طول سال‌های گذشته این اصل مهم مسکوت مانده بود، در این طرح عملاً زمینه اجرای اصل و اعاده اموال نامشروع مسؤولان فراهم می‌شود. زهرا سعیدی، نماینده مجلس با اشاره به تصویب طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» گفت: این طرح در راستای اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی تهیه و تدوین شده است که در طول سال‌های گذشته این اصل مهم مسکوت مانده بود، در این طرح عملاً زمینه اجرای اصل و اعاده اموال نامشروع مسؤولان فراهم می‌شود. 

برایان هوک: ترامپ بسیار برای گفت‌وگو با ایران تمایل دارد/ تردید دارم ایران بتواند «اینستکس» را عملیاتی کند
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۶:۰۷

«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز (دوشنبه) گفته است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تمایل بسیاری دارد تا پای میز مذاکره با ایران بنشیند، با این وجود تأکید کرد که لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشروط به تحقق 12 شرطی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا قبلا اعلام کرده بود.در حال حاضر هیچ مذاکرات و ارتباطات پشت پرده‌ای میان دولت آمریکا و ایران وجود ندارد.کمپین افزایش فشار اقتصادی بر ایران و به انزوا کشاندن دیپلماتیک تهران همچنان ادامه خواهد داشت.

نماینده ویژه دونالد ترامپ در امور ایران همچنین گفت که قصد دارد برای مذاکره با انگلیس، فرانسه و آلمان درباره توافق هسته‌ای ایران عازم پاریس شود.

سوزان رایس: ترامپ فرصت آغاز مذاکرات با ایران را دارد/ بولتون و پمپئو باید اخراج شوند
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۵:۳۰

مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا با انتقاد شدید از روند تصمیم‌گیری رئیس جمهور کشورش در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی تاکید کرد که دونالد ترامپ باید از این وضعیت، به عنوان فرصتی برای برداشتن گام‌های اعتماد ساز با ایران و عقب‌نشینی از اشتباهاتش استفاده کند.

با این حال، خطر وقوع جنگ هنوز واقعی است. چطور ممکن است ما تنها ۱۰ دقیقه با یک جنگ ابلهانه فاصله داشته باشیم در حالی که رئیس جمهور برآوردی از پیامدهای آن نداشته است؟ من به عنوان یک مشاور امنیت ملی سابق که در بسیاری از تصمیمات درباره استفاده از اقدام نظامی و زمان آن نقش داشتم، بیش از هر شخص دیگری اطمینان دارم که روند تصمیم‌گیری ما در زمینه امنیت ملی به طرز خطرناکی ناکارآمد است.

قیمت خودرو در بازار امروز ۳ تیر ۹۸؛ سمند ۸۶.۳۰۰.۰۰۰ تومان!
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۴:۰۱
نام خودرو قیمت بازار (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
سایپا ۱۱۱ (سفید) ۵۱,۰۰۰,۰۰۰ ۳۹,۶۸۱,۰۰۰
سایپا ۱۱۱ (تنوع رنگ) ۵۱,۳۰۰,۰۰۰۰ ۳۹,۶۸۱,۰۰۰
سایپا ۱۳۱ (سفید) ۴۵,۸۰۰,۰۰۰ ۳۷,۳۸۱,۰۰۰
 سایپا ۱۳۱ (تنوع رنگ) ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
سایپا ۱۳۲ (سفید) ۴۸,۵۰۰,۰۰۰ ۳۸,۲۸۱,۰۰۰
سایپا ۱۳۲ (تنوع رنگ) ۴۸,۶۰۰,۰۰۰ ۳۸,۵۴۱,۰۰۰
سایپا ۱۵۱ ۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰,۲۱۳,۰۰۰
تیبا (رنگ سفید) ۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴۲,۷۴۳,۰۰۰
تیبا (تنوع رنگ) ۵۴,۳۰۰,۰۰۰ ۴۲,۷۴۳,۰۰۰
تیبا ۲ (سفید) ۵۸,۵۰۰,۰۰۰ ۵۰,۳۴۳,۰۰۰
تیبا ۲ (تنوع رنگ) ۵۸,۷۰۰,۰۰۰ ۵۰,۶۰۳,۰۰۰

قیمت روز خودروهای سایپا

نام خودرو قیمت بازار (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان ۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX ۸۶,۳۰۰,۰۰۰ ۶۶,۷۷۰,۰۰۰
پژو GLX 405 ۸۱,۰۰۰,۰۰۰ ۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه سوز ۸۲,۷۰۰,۰۰۰ ۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405 ۸۴,۰۰۰,۰۰۰ ۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس ۱۰۲,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو پارس . دوگانه سوز ۱۰۴,۰۰۰,۰۰۰ ۵۴,۹۱۴,۰۰۰
پژو 206 . تیپ 2 ۸۵,۵۰۰,۰۰۰ ۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 . تیپ 5 ۱۰۵,۰۰۰,۰۰۰ ۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 . صندوقدار ۱۰۴,۰۰۰,۰۰۰ ۸۰,۷۵۴,۰۰۰

قیمت روز خودروهای ایران خودرو

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۹۸/۰۴/۰۳
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۳:۵۶

سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۷۰۵ هزار تومان و طلای ۱۸عیار هم ۴۳۹ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

دادستان کل کشور خبر محمود صادقی درباره سعید طوسی را تکذیب کرد
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۲:۲۰

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری صبح امروز در دادسرای ناحیه 12 تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر دستور رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی مجدد به پرونده سعید طوسی که خبرش توسط محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی منتشر شده است، گفت: منبع خبر آقای صادقی کجاست؟

دادستان کل کشور در واکنش به اینکه صادقی گفته است دادستان کل کشور خبر از اعمال نفوذ در این پرونده داده است، تصریح کرد: من چنین چیزی نگفته‌ام و تکذیب می‌کنم.

وزیر نفت: شایعه کاهش فروش نفت ایران، مطلقاً دروغ است
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۱:۲۶

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در واکنش به پخش شایعاتی درباره کاهش فروش نفت کشورمان در روزهای گذشته، گفت: این خبر مطلقاً دروغ است.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه میزان نفت به فروش می‌رسد اظهار کرد: من عدد نمی‌گویم چون به ضرر ماست.

آذری جهرمی ۳۳میلیون حمله سایبری را خنثی کردیم
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۱:۲۵

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نوشت: «‏رسانه‌ها از صحت حمله سایبری ادعایی به ایران پرسیدند. باید بگویم که مدتهاست ما با تروریسم سایبری -مثل استاکس‌نت- و یکجانبه‌گرایی-مثل تحریمها- مواجهیم.

نه یک حمله، بلکه در سال گذشته ۳۳میلیون حمله را با سپر دژفا خنثی کردیم. حمله موفقی از آنها صورت نگرفته، هرچند تلاشهای زیادی می‌کنند.»

الزام استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مرداد
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۱:۰۹

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از الزام استفاده از کارت سوخت شخصی از تاریخ ۲۰ مردادماه خبر داد و گفت: این طرح را با هدف جلوگیری از سوءاستفاده و مقابله با قاچاق سوخت اجرایی خواهیم کرد.

محمود صادقی: رئیس قوه قضائیه دستور رسیدگی مجدد به پرونده سعید طوسی را صادر کرده
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۹:۵۳

«محمود صادقی»، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: شنیده‌ام که اخیرا در خصوص بازگشایی مجدد پرونده سعید طوسی موافقت شده و رئیس قوه قضائیه موافقت کرده‌اند تا پرونده مجدداً رسیدگی شود. صادقی گفت: باخبر شده‌ام که دادستان اعلام کرده در این پرونده اعمال نفوذ صورت گرفته است. ایشان چون فردی سرشناس بوده نفوذ داشته و رای تجدیدنظر خلاف شرع و قانون تشخیص داده شده و قرار است مجددا بررسی شود.

اشاره غیرمستقیم مقتدی صدر به تنش بین ایران و آمریکا: دامن زدن به تنش حرام است
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۹:۲۳

مقتدی صدر با اشاره تلویحی به تنش موجود در منطقه بین امریکا و جمهوری اسلامی ایران گفته است که برخی در داخل عراق می‌کوشند درگیری منطقه‌ای را دامن بزنند تا به این صورت عراق را نیز در معرض خطر قرار دهند.

ترامپ: به بن سلمان گفتم "باید پول بدهید"؛ گفت "بله"
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۹:۲۰

ترامپ به ذکر محتوای گفت‌وگوی تلفنی‌اش با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی پرداخت و گفت: «امروز صبح، من با ولی‌عهد صحبت کردم. گفت‌وگوی فوق‌العاده‌ای داشتیم. من گفتم "این عملیات بسیار گرانی است. شما و دیگر کشورهایی که از آن‌ها محافظت می‌کنیم، باید پول بدهید..." و او گفت "بله."»

صدر: پالرمو و سی‌اف‌تی تصویب نشوند، هدیه بزرگی به ترامپ داده‌ایم
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۹:۱۹

محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تاخیر در تصویب لوایح مذکور منجر به تشدید نظارت‌ها شده و به ضرر ایران خواهد بود، افزود: همان طور که عرض کردم اگر لوایح را تصویب نکنیم هدیه بزرگی به ترامپ داده ایم زیرا او در حال گسترش تحریم ها علیه ایران است بنابراین تاخیر در تصویب لوایح مرتبط با FATF باعث می شود محدودیت‌های یکجانبه آمریکا، کم کم جنبه بین المللی پیدا کند به طوریکه حتی کشورهای دوست ایران هم همکاری اقتصادی و تجاری خود را با ایران قطع کنند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۹:۱۸

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا ببینید.

نظرات بینندگان