arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۸

انگلیس: ایران به تعهدات خود در برجام از جمله محدودیت‌هایی اورانیوم غنی شده، پایبند باشد

معاون وزیر امور خارجه انگلیس پس از سفر به تهران و دیدار با مقامات ایرانی خواستار پایبندی جمهوری اسلامی به برجام شد. موریسون در بیانیه‌ای مدعی شده ایران تقریبا بطور قطع مسئول حملات اخیر به تانکرها در دریای عمان است و چنین اقداماتی باید متوقف شود تا بتوان به سرعت برای کاهش تنش‌ها وارد عمل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر امور خارجه انگلیس پس از سفر به تهران و دیدار با مقامات ایرانی خواستار پایبندی جمهوری اسلامی به برجام شد.

به گزارش تسنیم به نقل از یورونیوز، اندرو موریسون، معاون خاورمیانۀ وزارت خارجه انگلیس گفته در جریان سفر اخیر خود به تهران با نمایندگان دولت ایران مذاکراتی «باز، صریح و سازنده» داشته است.

موریسون در بیانیه‌ای مدعی شده ایران تقریبا بطور قطع مسئول حملات اخیر به تانکرها در دریای عمان است و چنین اقداماتی باید متوقف شود تا بتوان به سرعت برای کاهش تنش‌ها وارد عمل شد.

معاون وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت که در جریان این سفر از عزم بریتانیا برای حفظ توافق هسته‌ای سال 2015 میلادی سخن گفته است.

وی افزود: «من بطور واضح اعلام کردم که ایران باید همچنان به تعهدات خود در چهارچوب این توافق پایبند باشد؛ از جمله به محدودیتهایی که برای اورانیوم غنی شده تعیین شده است.»

موریسون در سفر روز یکشنبه خود به تهران با عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران نیز دیدار داشت. عراقچی در این دیدار گفت که ایران متقاعد شده پایبند نبودن اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام نه به‌خاطر ناتوانی، بلکه به‌علت نداشتن اراده سیاسی است و اروپا حاضر نیست برای حفظ این توافق اندک هزینه‌ای بپردازد.

نظرات بینندگان