arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۰۳ تير ۱۳۹۸

پوتین با امضای حکمی تحریم‌ها علیه اتحادیه اروپا را تا سال ۲۰۲۰ تمدید کرد

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) حکمی را به امضا رساند که بر اساس آن، تحریم واردات غذا به روسیه از کشور‌های اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۲۰ تمدید شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس‌جمهور روسیه با امضای حکمی تحریم‌ها علیه اتحادیه اروپا را تا سال 2020 تمدید کرد.

به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) حکمی را به امضا رساند که بر اساس آن، تحریم واردات غذا به روسیه از کشورهای اتحادیه اروپا تا پایان سال 2020 تمدید شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، پایگاه اطلاع رسانی دولت روسیه خبر تمدید تحریم‌های اروپا از جانب مسکو را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای غربی در سال 2014 میلادی تحریم هایی را علیه روسیه وضع کردند، مسکو نیز تحریم‌های گسترده‌ای را علیه واردات از این مناطق اعمال کرد.

اتحادیه اروپا و آمریکا در سال 2014 میلادی و پس از برگزاری همه‌پرسی در شبه‌جزیره کریمه و مشخص شدن نتیجه آن که از رأی اکثریت مردم این منطقه برای جدا شدن از اوکراین و الحاق به روسیه حکایت داشت، به بهانه نقش ادعایی روسیه در ناآرامی‌های شرق اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو وضع کردند.

شورای اروپا نیز چهار روز پیش، اقدامات تنبیهی علیه روسیه به واسطه آنچه که «الحاق غیرقانونی» کریمه و سوستوپول به روسیه خوانده شده را تا 23 ژوئن 2020 به مدت یک سال تمدید کرده بود.

بنا بر این گزارش، این تحریم‌ها شامل واردات تولیدات کریمه و سوستوپول به اتحادیه اروپا، سرمایه گذاری در این مناطق، ارائه خدمات گردشگری در کریمه و صادرات کالا و فناوری‌های خاص به کریمه می‌شد.

نظرات بینندگان