arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۰۴ تير ۱۳۹۸

لایو خبر - ۴ تیر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه: دولت آمریکا عامل اصلی ایجاد و تشدید تنش‌ها در منطقه است/ اگر آمریکایی ها به تجاوز گری خود ادامه دهند، نیروهای مسلح ایران در مقابله با آنها برخوردی قاطع خواهند داشت/ مکرون: همه باید برای جلوگیری از افزایش تنش و اقدامات تحریک آمیز در منطقه تلاش کنند/ بسیاری از اقدامات و تصمیم های آمریکا مصرف داخلی دارد
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۲۳:۰۱

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر برجام از سوی همه طرف‌های مذاکره به طور کامل و صحیح اجرا می‌شد، امروز شاهد تحولات مثبت و خوبی در منطقه و جهان بودیم، گفت: بی تردید اقدام رئیس جمهور آمریکا در خروج یکجانبه از توافق هسته ای به ضرر مردم آمریکا، اروپا، ایران و مخالفت با مصالح منطقه‌ای و بین المللی بوده است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه پایبندی ایران در برجام پس از خروج آمریکا بر مبنای وعده طرف های اروپائی برای تضمین منافع اقتصادی از جمله حل وفصل مسائل مربوط به روابط بانکی و فروش نفت بود که متاسفانه هیچ یک از آنها در مقام عمل تحقق پیدا نکرده، افزود: اگر ایران نتواند از فواید برجام بهره مند شود، بر اساس بندهای 26 و 36 برجام مرحله به مرحله تعهدات خود را کاهش خواهد داد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی برای توافقی که در نتیجه دوسال مذاکره به دست آمده، مذاکره مجدد نخواهیم کرد، ادامه داد: آمریکایی ها بر خلاف موازین بین المللی با اعمال و تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران ثابت کردند به هیچ وجه خواهان حل و فصل مسائل نیستند

عراقچی: توازن موجود بین تکالیف و حقوق ایران در برجام اکنون از بین رفته است /تهران با کاهش تدریجی تعهدات خود کماکان پنجره دیپلماسی را باز نگاه داشته است / دلیلی برای اجرای تعهدات یکجانبه ایران در برجام باقی نمانده است
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۲۲:۰۴

عراقچی ضمن ابراز خرسندی از تداوم تماس ها و رایزنی های سیاسی بین دو کشور و نیز با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان در روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور، اظهار داشت: خوشبختانه دو کشور با استفاده از شرایط موجود در جهت تقویت و افزایش روابط بازرگانی و تجاری گام های مهمی برداشته و امید می رود با برگزاری نشست کمیسیون مشترک در آینده، این روند ارتقا و تحکیم یابد

وی با اشاره به صبر راهبردی ایران ظرف یک سال گذشته در قبال اقدام غیرقانونی و یکجانبه آمریکا در خروج از برجام و  نیز تاکید بر تعلل و کوتاهی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات خود در توافق برجام گفت: متاسفانه توازن موجود بین تکالیف و حقوق جمهوری اسلامی ایران در برجام اکنون از بین رفته است و با توجه به وعده های انجام نشده طرف اروپایی دلیلی برای اجرای تعهدات یکجانبه ایران باقی نمانده است. با این حال، ایران با کاهش تدریجی تعهدات خود کماکان پنجره دیپلماسی را باز نگاه داشته است

رئیس پلیس پایتخت دستور بازداشت ۲ مأمور در حادثه پارک پلیس را متوقف کرد
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۲۲:۰۳

بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، دستور رئیس پلیس پایتخت درباره حادثه پارک پلیس متوقف شد.

به دنبال بررسی‌های اولیه توسط بازرسی فاتب، سردار حسین رحیمی؛ فرمانده انتظامی تهران بزرگ دستور قبلی خود را متوقف و اجراء یا تعلیق آن را منوط به پایان تحقیقات دانست.

 پیش از این سردار رحیمی از عزل و بازداشت دو مأمور انتظامی که در حادثه پارک پلیس رفتار خارج از عرف داشتند، خبر داده و گفته بود: این دو مأمور در اختیار بازرسی قرار دارند.

ترامپ: ایران چیزی جز قدرت و زور نمی‌فهمد ؛ آمریکا صاحب قدرتمندترین نیروی نظامی دنیا است/ کشته شدن ۲۰۰۰ آمریکایی توسط ایران را فراموش نکرده‌ایم
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۹:۳۹

ترامپ در توئیتر نوشت: «رهبران ایران واژه‌های «خوبی» و «مهربانی» که از آن برخوردار هستند را درک نمی‌کنند. نکته غم‌انگیز آنکه تنها چیزی که آن را می‌فهمند قدرت و زور است و آمریکا به نسبت صاحب قدرتمندترین نیروی نظامی در دنیا است و فقط در دو سال گذشته ۱.۵ تریلیون دلار در این زمینه هزینه کرده است.»

«مردم فوق‌العاده ایران دارند بدون هیچ دلیل خاصی رنج می‌کشند. رهبران آنها تمام پول‌ها را خرج تروریسم می‌کنند و پول ناچیزی برای چیزهای دیگر خرج می‌کنند.» «استفاده ایران از بمب‌های کنارجده‌ای که به کشته شدن ۲۰۰۰ آمریکایی و زخمی شدن شمار بیشتری از نیروهای آمریکایی منجر شده را فراموش نکرده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا بدون ارائه توضیحات بیشتر نوشته است: «بیانیه بسیار توهین‌آمیز و جاهلانه ایران که امروز منتشر شد فقط نشان می‌دهد که آنها واقعیت را درک نمی‌کنند. هر گونه حمله توسط ایران به هر چیز آمریکایی با زور شدید و کوبنده روبرو خواهد شد. در برخی حوزه‌ها، کوبنده به معنی نابودی خواهد بود. دیگر خبری از جان کری و اوباما نیست.»

انتقاد شمخانی از بیانیه تهدیدآمیز کشورهای اروپایی: وقاحت بود؛ ۱۶ تیر، گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۸:۲۰

دریابان «علی شمخانی» نماینده رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، طی یادداشتی تأکید کرد: «از ۱۶ تیرماه، گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران در چارچوب بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام با جدیت آغاز خواهد شد تا کشورهایی که از "صبر" جمهوری اسلامی برداشت ضعف و بی‌عملی داشته‌اند، متوجه شوند که پاسخ ایران به تجاوز پهپاد آمریکایی به مرزهای هوایی با واکنش نسبت به تلاش فریبکارانه سیاسی برای محدودسازی حقوق مسلم مردم ایران تفاوتی نخواهد داشت.»

روانچی: در صورت حمله آمریکا به ایران، کل منطقه دچار آشوب کامل می‌شود؛ قطعا به هر حمله آنها جواب خواهیم داد
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۷:۵۳

«مجید تخت روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل در مصاحبه امروز سه شنبه با شبکه «سی‌ان‌ان» ضمن هشدار درباره پاسخ ایران به هرگونه تجاوز خارجی درباره تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران گفت: «فشارهای اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران، جنایت جنگی هستند».

مجری آمریکایی از سفیر ایران در سازمان ملل سوال کرد: «سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته که معنای تحریم‌های جدید علیه ایران و تحریم‌های قبلی یعنی بستن همیشگی کانال‌ دیپلماسی بین ایالات متحده و ایران. معنای این حرف (سخنگوی وزارت خارجه ایران) که گفته برای همیشه، چیست؟»

روانچی در جواب گفت: «این یعنی آنکه ایالات متحده علاقه‌ای به دیپلماسی واقعی ندارد. آنچه که آنها خواستار آن شده‌اند تسلیم شدن کامل ایران در برابر خواسته‌های ایالات متحده آمریکا است، درخواست‌هایی که ناعادلانه است چرا که ما توافقی داشتیم، توافقی که فقط مختص به ایالات متحده نبود و تعداد دیگری از کشورها را شامل می‌شد».

جرمی هانت: حتی تصور ورود به جنگ با ایران را هم نداریم
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۶:۵۰

جرمی هانت وزیر خارجه بریتانیا در اظهارنظر جدید خود درباره ایران گفت: آمریکا نزدیکترین متحد ما است، ما با آنها همیشه صحبت میکنیم و هر درخواستی را که آنها میگویند را با دقت بررسی میکنیم اما من نمیتوانم تصور کنم شرایطی که آنها از ما بخواهند و یا اینکه ما با آنها موافقت کنیم وارد یک جنگ شویم.

وی تاکید کرد، پیامی که به شرکای خود در اتحادیه اروپا به ویژه آلمان و فرانسه فرستادیم این بود که با احترام به توافق هسته ای اما این یک هفته مهم است. این کاملا اساسی است که ایران به توافق پایبند باشد.

ادعای بولتون: ایران غنی‌سازی اورانیوم را افزایش داده/ تا زمانی که آنها به میز مذاکره باز نگردند، به تحریم‌ها ادامه می‌دهیم/ همه گزینه‌ها علیه تهران روی میز است
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۵:۴۸

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با ادعای اینکه ایران نباید خویشتن‌داری آمریکا در پاسخ دادن به سرنگونی پهپاد خود توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «ضعف» آمریکا تعبیر کند، تهدید کرد: «همه گزینه‌ها علیه ایران هنوز روی میز هستند».

مشاور امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه چه چیزی در ازای کمک به مهار بحران می‌خواهد، گفت: «به نظر من، روسیه هم باید مانند ما درباره اشاعه هسته‌ای نگران باشد و درخصوص ایران نیز روسیه یکی از کشورهایی بود که توافق هسته‌ای را امضا کرد. ما به‌طور مکرر شاهد نقض نه تنها تعهدات برجامی ایران بلکه نقض معاهده عدم اشاعه هستیم».

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۹۸/۰۴/۰۴
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۴:۵۰

سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۷۰۱ هزار تومان و طلای ۱۸عیار هم ۴۴۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. صرافی‌های بانک‌ها امروز سه شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳ هزار تومان خریداری می‌کنند.

واکنش روحانی به تحریم رهبر معظم انقلاب از سوی آمریکا: هیچ حکومتی اگر یک ذره خرد و تدبیر داشته باشد بالاترین مقام یک کشور را تحریم نمی‌کند / رهبران ما مانند رهبران دیگر کشورها نیستند؛ اموال رهبری یک حسینیه است و یک خانه ساده
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۳:۱۳

واکنش روحانی به تحریم رهبر معظم انقلاب از سوی آمریکا: خوشمزه است؛ ما آنها را راه نمی دهیم، آنها می گویند شما به آمریکا نیایید / می گویند می خواهیم اموال رهبری را تصرف کنیم؛ اموال رهبری یک حسینیه است و یک خانه ساده؛ رهبران ما که مانند رهبران دیگر کشورها نیستند که در حساب های خارجی میلیاردها پول داشته باشند که شما بخواهید آن را مسدود کنید

حسن روحانی، رییس جمهور در واکنش به تحریم رهبر معظم انقلاب از سوی آمریکا گفت: خوشمزه است؛ ما آنها را راه نمی دهیم، آنها می گویند شما به آمریکا نیایید. می گویند می خواهیم اموال رهبری را تصرف کنیم؛ اموال رهبری یک حسینیه است و یک خانه ساده؛ رهبران ما که مانند رهبران دیگر کشورها نیستند که در حساب های خارجی میلیاردها پول داشته باشند که شما بخواهید آن را مسدود کنید. این نشان می دهد که دشمن ما در یک شرایط غیرعادی قرار گرفته است.

قیمت خودرو در بازار امروز ۴ تیر ۹۸؛ تیبا ۵۳،۶۰۰،۰۰۰ تومان شد
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۲:۵۰

 

نام خودرو قیمت بازار (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
سایپا ۱۱۱ (سفید) ۵۱,۰۰۰,۰۰۰ ۳۹,۶۸۱,۰۰۰
سایپا ۱۱۱ (تنوع رنگ) ۵۱,۳۰۰,۰۰۰۰ ۳۹,۶۸۱,۰۰۰
سایپا ۱۳۱ (سفید) ۴۵,۸۰۰,۰۰۰ ۳۷,۳۸۱,۰۰۰
 سایپا ۱۳۱ (تنوع رنگ) ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
سایپا ۱۳۲ (سفید) ۴۸,۵۰۰,۰۰۰ ۳۸,۲۸۱,۰۰۰
سایپا ۱۳۲ (تنوع رنگ) ۴۸,۶۰۰,۰۰۰ ۳۸,۵۴۱,۰۰۰
سایپا ۱۵۱ ۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰,۲۱۳,۰۰۰
تیبا (رنگ سفید) ۵۳,۶۰۰,۰۰۰ ۴۲,۷۴۳,۰۰۰
تیبا (تنوع رنگ) ۵۳,۴۰۰,۰۰۰ ۴۲,۷۴۳,۰۰۰
تیبا ۲ (سفید) ۵۸,۲۰۰,۰۰۰ ۵۰,۳۴۳,۰۰۰
تیبا ۲ (تنوع رنگ) ۵۸,۳۰۰,۰۰۰ ۵۰,۶۰۳,۰۰۰

قیمت روز خودروهای سایپا

نام خودرو قیمت بازار (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان ۵۳,۸۰۰,۰۰۰ ۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX ۸۶,۷۰۰,۰۰۰ ۶۶,۷۷۰,۰۰۰
پژو GLX 405 ۸۱,۰۰۰,۰۰۰ ۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه سوز ۸۲,۷۰۰,۰۰۰ ۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405 ۸۴,۰۰۰,۰۰۰ ۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس ۱۰۱,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو پارس . دوگانه سوز ۱۰۳,۰۰۰,۰۰۰ ۵۴,۹۱۴,۰۰۰
پژو 206 . تیپ 2 ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 . تیپ 5 ۱۰۳,۰۰۰,۰۰۰ ۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 . صندوقدار ۱۰۲,۰۰۰,۰۰۰ ۸۰,۷۵۴,۰۰۰

قیمت روز خودروهای ایران خودرو

توضیح پلیس درباره ماجرای درگیری یک مامور با دختر جوان در تهرانپارس
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۱:۱۸

سرکلانتر شرق تهران از برخورد با مأمور خاطی پلیس در ماجرای درگیری با دختری جوان در تهرانپارس خبر داد. او در عین حال  گفت: قبل از برش فیلم و در فیلم کامل دختر خانمی در فیلم هست که آمده کشف حجاب کرده و حرکات سخیفی داشته، فحاشی و فضاحت کرده و از حالت طبیعی خارج شده بود. او ابتدا با سیلی مأمور ما را زده و عینک مأمور را شکسته است و اینجا کشف حجاب کرده و حتی قسمتی از لباسش نیز در تصاویر منتشر شده مشخص است.

ترامپ در سفر به کره جنوبی با کیم دیدار نمی کند
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۰:۱۳

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برنامه ای برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ندارد.

حمله روزنامه جوان به علی مطهری به خاطر اظهاراتش درباره ستاره اسکندری
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۰:۱۲

روزنامه جوان درباره واکنش مطهری به تصاویر منتشرشده از ستاره اسکندری در ترکیه نوشت: به طور عادی برای خواننده یادداشت علی مطهری این تلقی ایجاد می‌شود که افراد یا نهادی از داخل نظام اسلامی مسئول تجسس درباره حجاب و فیلمبرداری از سلبریتی‌ها در خارج از ایران هستند، اما ای کاش ایشان در یادداشت خود به این نکته اشاره می‌کردند که اولاً از درون نظام هنوز هیچ شخص دارای مسئولیت و حتی فرد شاخصی که منتسب به حاکمیت باشد بازیگر نامبرده را متهم به نفاق و دورویی یا چیزی شبیه این نکرده است و صرفاً در هر دو مورد پیش آمده یعنی کشف حجاب یک مجری چادری در کشور سوئیس و نیز مورد اخیر بیش و پیش از همه چهره‌های ضدانقلاب، چون مسیح علینژاد علم اتهام‌زنی و فحاشی را بلند کرده‌اند.

حراست وزارت نفت ادعای کشف جاسوس را تکذیب کرد
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۰:۱۰

حسین حاجی حسینی، رئیس سازمان حراست صنعت نفت گفت: درخصوص اظهارات آقای حاجی دلیگانی، نماینده محترم مردم شریف شاهین‌شهر و آقای ابوترابی، نماینده محترم مردم شریف نجف‌آباد که اعلام کرده‌اند: اخیرا (تاکید می‌شود اخیرا) نهادهای امنیتی اعضای باند نفوذ در وزارت نفت را دستگیر کرده‌اند، به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند، وزارت نفت و سازمان حراست این وزارتخانه از چنین خبری بی‌اطلاع بوده و هیچ یک از مدیران ارشد و تصمیم‌گیر وزارت نفت تاکنون در این مورد احضار یا بازداشت نشده‌اند و هیچ تذکر بازدارنده‌ای نیز در این باره از طرف نهادهای امنیتی به مسوولان ذی‌ربط در این وزارتخانه، داده نشده است.

شلیک به فرمانده انتظامی زابل
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۰:۰۹

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت:سرهنگ احمد ثمره ابراهیمی فرمانده انتظامی زابل مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

سردار محمد قنبری اظهار داشت: جانشین فرمانده انتظامی و معاونت اجتماعی انتظامی سیستان و بلوچستان مامور رسیدگی به جزئیات این حادثه شدند. وی بیان کرد: بزودی اخبار تکمیلی در این رابطه در اختیار رسانه ها قرار داده خواهد شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی در حال شناسایی و دستگیری عاملان این حادثه هستند.

عباس عبدی: اصلاح طلبان بازی را از همین الان باخته اند
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۰:۰۸

عباس عبدی گفت: اگر امروز قرار باشد با شرایط کنونی و سنت گذشته انتخابات باشد، معتقدم به معنای گذشته انتخابات شکل نمی‌گیرد و بعید می‌دانم مردم به‌طور جدی پای صندوق‌های رأی بیایند و بعید می‌دانم اصلاح‌طلبان بتوانند لیستی در این زمینه ارائه کنند.

او گفت: اصلاح‌طلبان چندین مشکل جدی خواهند داشت و مهم‌ترینش همین‌جاست که نمی‌توانند مردم را برای شرکت در انتخابات قانع کنند...اگر مردم و افکار عمومی حس کنند که از طریق انتخابات نمی‌توانند به دستاوردی برسند، دلیلی ندارد که شرکت کنند. ... به نظرم اصلاح‌طلبان پیشاپیش این بازی را باخته‌اند.

عبدی همچنین گفت: مجلس آن‌قدر ضعیف شده و همه دندان‌هایش کشیده شده که به نظرم کارایی خاصی در فضای کنونی نمی‌تواند از خودش نشان دهد.

سخنگوی وزارت خارجه: تحریم رهبری و ظریف یعنی بسته شدن همیشگی راه دیپلماسی با آمریکا
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۰:۰۷

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز (سه شنبه) به تحریم های جدید آمریکا واکنش نشان داد و در صفحه توئیترش نوشت: «تحریم بی حاصل ⁧ رهبری ایران⁩ و نیز فرمانده ⁧دیپلماسی⁩ کشور یعنی بسته شدن همیشگی راه دیپلماسی با دولت مستاصل آمریکا. دولت ⁧ترامپ⁩ در حال نابودی همه سازوکارهای جا افتاده بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است. تیم_بی⁩»

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۰:۰۶

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا ببینید.

نظرات بینندگان