arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۸

برانکو: شکایت پرسپولیس مهم نیست چون فقط حرف است!/به خاطر بی‌احترامی به قراردادم جدا شدم

سرمربی پرسپولیس دلیل اصلی جدایی اش از سرخ پوشان را بی احترامی به برخی از بندهای قراردادش عنوان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری فارس، نشریه «الریاضیه» عربستان در چاپ امروز مصاحبه ای را با برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق پرسپولیس و کنونی الاهلی عربستان انجام داد که به شرح زیر است:

* آقای برانکو به شما به خاطر آمدنتان به لیگ عربستان خوش آمد می گوییم؟

ممنوم از عربستان و باشگاه الاهلی هستم. من به خاطر این تجربه جدید و آمدنم به الاهلی خوشحال هستم. من یک سال در شهر الدمام گذرانده بودم و لیگ عربستان و بازیکنانش می شناسم. امیدوارم در کارم موفق باشم.

*چرا تیم الاهلی را انتخاب کردید؟

اولا الاهلی یکی از تیم های بزرگ عربستان است و تاریخ پرافتخاری دارد. چندین بار به قهرمانی لیگ عربستان رسیده و حتی به فینال آسیا نیز رسیده است. هواداران باشگاه بزرگ همیشه استقبال پرشوری دارند و من به همراه باشگاه بزرگ و با افتخاری هستم و پیش از این درباره الاهلی بسیار شنیده و خوانده بودم.

* بیش از یک بار نامت در کنار الاهلی مطرح شد آیا پیش از این نیز با الاهلی مذاکره کرده بودی؟

مدت طولانی با باشگاه الاهلی تماس و مذاکره نداشتم البته 2 سال پیش نیز از الاهلی پیشنهاد داشتم. به نظرم مربیگری در الاهلی امری بزرگ است. چون در زمان مربیگری ام در پرسپولیس متوجه شدم که آنها به شکل ممتازی بازی می کنند و از این تیم شناخت خوبی پیدا کردم.

* مذاکرات با الاهلی چگونه پیش رفت؟

مذاکرات خیلی سریع و منظم رخ داد. ما هدف مشترکی داشتیم و آن رسیدن به قهرمانی و کسب افتخار برای باشگاه بود. البته ما تمام تلاش خود را می کنیم تا هواداران الاهلی را خوشحال کنیم و از فوتبالی که ارائه می دهیم لذت ببرند.

* با وجود اینکه شما با الاهلی به توافق رسیده بودی اما شما با پرسپولیس جلسه داشتی و آنها اعلام کردند که با تو به توافق رسیدند؟

4 سال به همراه پرسپولیس بودم و در تاریخ مربیگری ام بهترین نتایج را با آنها کسب کردم. این دست آورد من در تاریخ فوتبال ایران بهترین است. در اولین فصل حضورم 3 جام قهرمانی را کسب کردم. ترک آنها اصلا آسان نبود و تصمیمی سخت برای من و هواداران بود. اما من یک مربی حرفه ای هستم و نیاز به چالش جدید دارم. از نظر من بهترین چالش برای رسیدن دوباره به قهرمانی ها تیم الاهلی بود.

* از الاهلی چقدر شناخت دارید؟

تیم های باشگاه عربستان را خیلی خوب می شناسم و مخصوصا الاهلی را بهتر می شناسم چون مقابلش بازی کردم. وقتی مربی پرسپولیس بودم چندین بار با تیم های سعودی بازی کردم و اطلاع خوبی از باشگاه های عربستانی دارم.

* بعد از پیگیری و مشاهداتی که از الاهلی داشتی به نظرت در شرایط کنونی نیاز تیم چیست؟

من دائما با احمد بامعوضه(مسئول باشگاه) در تماس هستم. در مورد برخی از نیازهای تیم صحبت کردم اما در شرایط کنونی با هیچ بازیکن الاهلی به صورت شخصی صحبت نکردم. همه آنها را وقتی به تیم آمدم خواهم دید و در ان زمان مشخص می شود که تیم به چه چیزی نیاز دارد.

*در کدام پست ها از الاهلی خواستی تا لژیونرهای جدید جذب کند؟

مهمترین چیز این است که الاهلی لژیونرهای باکیفیتی داشته باشد. در شرایط کنونی ما به دنبال یک هافبک بازیساز و مدافع مرکزی هستیم. البته باید بازیکنان داخلی را ببینیم تا درباره لژیونرها تصمیم نهایی را بگیرم.

*آیا بازیکنان دیگری در پست های دیگر نیاز نداری؟

دوست خوب من در شرایط کنونی نمی توانم درباره جزئیات جذب لژیونرها را به شما توضیح بدهم. این موضوعی بین من و باشگاه است. پیش از این به شما گفتم. من به باشگاه اعلام کردم که یک بازیکن بازیساز و یک مدافع می خواهم و این جواب برای شما کافی است.

* نام شما در میان هواداران الاهلی با استقبال زیادی مواجه شد. چگونه این استقبال را توصیف می کنی؟

خوشحالم که هواداران باشگاه الاهلی از من حمایت زیادی کردند. من حمایت آنها را در رسانه ها و صفحات اجتماعی دیدم. من مربی ای باتجربه ای هستم که قهرمانی های زیادی را در چین، کرواسی و ایران کسب کردم. به همراه تیم های ملی کرواسی تجارب زیادی کسب کردم و 5 سال در ایران بودم و 11 جام در دوران مربیگری ام فتح کردم. تمام تلاش خود را می کنم تا با الاهلی نیز این افتخارات را کسب کنم.

*الاهلی مهاجمان ممتازی مثل عمر السومه و دگانینی دارد آیا این دو نقطه قوت هستند یا خیر؟

الاهلی مهاجمان سطح بالایی دارد. السومه و دگانینی هر دو خوب هستند و من از حضورشان خوشحالم. چون من می خواهم با دو مهاجم بازی کنم. بنا به فلسفه و دیدگاهم الاهلی توانایی بازی در سبک تهاجمی را دارد.

*کیفیت بازیکنان داخلی الاهلی را چگونه می بینید؟

به نظرم الاهلی و الهلال بهترین بازیکنان عربستان را در اختیار دارند.

* نام 5 بازیکن داخلی الاهلی که توجه شما را جذب کردند همچنین از لژیونرها؟

اصلا نمی خواهیم درباره بازیکنان داخلی و لژیونرها به صورت شخصی صحبت کنم.

* برنامه ات برای رشد بازیکنان جوان و اعتماد به آنها چیست؟

فلسفه من این است که بازیکنان جوان میدان می دهم. اگر توانایی و مهارت لازم را داشته باشند من همیشه در خلال مربیگری ام به بازیکنان جوان میدان دادم. برای نمونه لوکا مودریچ بازیکن رئال مادرید را من کشف کردم و به دنیای فوتبال ارائه کردم.

* اهدافی که شما با مسئولان باشگاه الاهلی به توافق رسیدید چیست؟

هدف من و باشگاه رقابت برای رسیدن به قهرمانی در جام های مختلف است. به دنبال پیروزی در تمام بازی ها هستیم.

* به نظرت مدت زمان آمادگی الاهلی برای دیدارهای آسیایی اش کافی است؟

به نظرم این زمان کافی است. من اکنون در اتریش هستم و این منطقه را می شناسم. می خواهم از این زمانم که در اینجا هستیم بهترین استفاده را کنیم تا بهترین آمادگی را داشته باشیم.

* پرسپولیس اعلام کرده علیه باشگاه الاهلی به فیفا به خاطر امضای قرارداد با تو شکایت می کند. نظرت درباره این موضوع چیست؟

کارهای پرسپولیس برای من اهمیتی ندارد و اعتراضشان برایم مهم نیست. آنها می گویند که شکایتی به فیفا ارائه کردند ولی چیزی رسمی به باشگاه الاهلی نرسیده است. همه چیزی که در مدت گذشته مطرح شده فقط حرف است. من مربی آزاد هستم و قراردادی ندارم. آنها را ترک کردم چون به برخی از شروط قراردادم احترام نگذاشتند.

* شما دکترای حرکات شناسی ورزشی دارد. این مدرک را هیچ مربی ای در دنیا ندارد آیا این درست است؟

بله درست است. من تحصیلات دانشگاهی ایم را به پایان بردم و مدرک دکترای حرکات شناسی ورزشی را کسب کردم. این مدرک به من در تمرینات بسیار کمک می کند. من تلاش می کنم که از این علم در کارم بسیار استفاده کنم.

*نظرت درباره تعداد لژیونرهای الاهلی چیست؟ در سال گذشته 8 لژیونر و الان 7 ؟

نسبت به تعداد لژیونرهای لیگ عربستان باید بگویم که امسال تعدادشان 7 است. به نظرم فدراسیون عربستان می خواهد تاثیر حضور این لژیونرها را در لیگش ببیند. باید ببینیم که نتیجه حضور این لژیونرها چه می شود و البته کیفیت این بازیکنان خارجی بسیار مهم است.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها حضور 4 لژیونر را در لیگ قهرمانان آسیا مجاز دانسته است. با این موضوع چگونه تعامل می کنید؟

نسبت به لیگ قهرمانان آسیا این مشکل afc است که باید 3 لژیونر غیر آسیایی و یک آسیایی با خود ببریم به همین خاطر تلاش می کنیم تا 4 لژیونر بهتر را با خود ببریم.

نظرات بینندگان