arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۸

بیش از 2 هزار برنامه «گوگل پلی» خطرناک و آسیب پذیر محسوب می شوند

 بر اساس یک مطالعه جدید بیش از 2 هزار برنامه یا به عبارتی دقیق تر 2040 برنامه گوگل پلی خطرناک و به شدت آسیب پذیر هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 بر اساس یک مطالعه جدید بیش از 2 هزار برنامه یا به عبارتی دقیق تر 2040 برنامه گوگل پلی خطرناک و به شدت آسیب پذیر هستند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این مطالعه که طی دو سال انجام شده، نشان می دهد بسیاری از برنامه های آسیب پذیر مشهور و پر دانلود هستند.

این پژوهش شامل حدود 1 میلیون اپلیکیشن در گوگل پلی و تعداد زیادی از برنامه های جعلی حاوی نرم افزارهای مخرب است. بسیاری از این برنامه ها حتی برای جلب اعتماد کاربر در ابتدای نصب درخواست دسترسی به داده ها را ندارند. محققان برای استفاده از تمام 1 میلیون اپلیکیشن، از شبکه های عصبی پیشرفته و یادگیری ماشینی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کردند. الگوریتم مذکور به شکلی تنظیم شده که برای توصیف متون مشابه و آیکون های بصری مشابه به ده هزار نسخه از محبوب ترین برنامه ها در گوگل پلی نگاه کند.

بیش از 2 هزار برنامه «گوگل پلی» خطرناک و آسیب پذیر است

با استفاده از VirusTotal، حدود 7،246 برنامه به عنوان برنامه مخرب پرچم گذاری شده و 2،040 برنامه نیز از برنامه های جعلی و خطرناک به نظر می رسیدند. البته شایان ذکر است که برخی از برنامه هایی که مورد مطالعه قرار گرفته اند پیش از این حذف شده اند و تیم گوگل گزارش داده است که تعداد درخواست های رد شده در سال گذشته بیش از 55 درصد افزایش یافته است و تعلیق برنامه ها نیز تا 66 درصد افزایش یافته است.

برچسب ها: گوگل پلی ، فناوری
نظرات بینندگان