arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۸

پلیس: چهره‌زنی و شناسایی دلالان ارزی با استفاده از دوربین‌های پیشرفته

رئیس پلیس پایتخت گفت: عملاً حضور دلالان ارز در سبزه‌میدان، منوچهری، طول خیابان فردوسی جمع‌آوری و این مناطق به دوربینهای پیشرفته مجهز شده که چهره این اشخاص شناسایی شود و برخورد با آنها صورت گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس پلیس پایتخت گفت: عملاً حضور دلالان ارز در سبزه‌میدان، منوچهری، طول خیابان فردوسی جمع‌آوری و این مناطق به دوربینهای پیشرفته مجهز شده که چهره این اشخاص شناسایی شود و برخورد با آنها صورت گیرد.

به گزارش تسنیم؛ امروز مرحله 26 طرح رعد توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ به اجرا درآمد.

در این طرح، کلانتری‌ها مکلف شده‌اند حوزه استحفاظی خود را از سارقان، خرده‌فروشان موادمخدر و سایر مجرمان پاکسازی کنند.

سردار حسین رحیمی؛ فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای این مرحله از طرح رعد با اشاره به بازداشت 561 سارق و مجرم در این مرحله از طرح رعد از کشف 52 هزار و 299 اموال سرقتی خبر داد.

وی از تشکیل 830 پرونده برای سارقان خبر داد و گفت: این افراد در قالب 21 باند فعال بودند، بالغ بر 300 نفر از این افراد سابقه‌دار و از سه ماه تا چند سال در زندان بودند.

به گفته رحیمی ارزش اموال مسروقه بالغ بر 8 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده و تا این لحظه صاحبان 87 درصد از اموال شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: پنج قبضه سلاح گرم و 39 قبضه سلاح سرد مورد استفاده در زورگیری کشف شد.

وی ادامه داد: در حوزه مبارزه با کالای قاچاق نیز 28 قاچاقچی بازداشت، بالغ بر 42 هزار و 279 مورد انواع و اقسام کالای قاچاق کشف و پنج باند قاچاق منهدم شد.

رحیمی با بیان اینکه ورود کالای قاچاق به پایتخت ادامه دارد، تصریح کرد: به زودی پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی تهران بزرگ فعال خواهد شد و این پلیس، مستقل و زیرنظر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به مبارزه قاطع پلیس با دلالان ارزی گفت: تقریباً در یک ماه گذشته به غیر از تعداد اندک، دستگیری خاصی در این حوزه نداشتیم، عملاً حضور دلالان ارز در سبزه‌میدان، منوچهری، طول خیابان فردوسی جمع‌آوری و این مناطق به دوربینهای پیشرفته مجهز شده که چهره این اشخاص شناسایی شود و برخورد با آنها صورت گیرد.

وی با اعلام حمایت از صرافان مجاز متذکر شد: با هرگونه خرید و فروش ارز در فضاهای غیرقانونی برخورد می‌شود.

رحیمی درباره اثرگذاری طرح ترافیک جدید نیز یادآور شد: به نظر می‌رسد قضاوت در این مورد هنوز زود است؛ به طور دقیق و روزانه ارزیابی انجام می‌دهیم، ترافیک در چند روز اخیر در محدوده رینگ دوم طرح ترافیک کاهش پیدا کرده اما در خارج از این محدوده شاهد افزایش ترافیک بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره ترافیک اطراف پل گیشا نیز خاطرنشان کرد: بحثهای زیادی انجام شد که چه زمانی این طرح انجام شود، در جمع‌بندی به این رسیدیم که این کار در 6 ماهه نخست سال صورت گیرد، پل گیشا فرسوده بود و باید کار جمع‌آوری آن آغاز می‌شد، در برخی ساعات آن مناطق دچار ترافیک سنگین شده که چند مسیر جایگزین اعلام شده است.

نظرات بینندگان