arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۸

دبیرکل ناتو: خلیج فارس به آرامش نیاز دارد

دبیرکل ناتو در سخنانی ضمن ابراز نگرانی از اوضاع در منطقه اظهار داشت که مهمترین مورد در برهه کنونی کاستن از تنش‌هاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دبیرکل ناتو در سخنانی ضمن ابراز نگرانی از اوضاع در منطقه اظهار داشت که مهمترین مورد در برهه کنونی کاستن از تنش‌هاست.

به گزارش فارس، دبیرکل ناتو در سخنانی خواستار «تنش‌زدایی» در منطقه خلیج فارس شد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو سه‌شنبه در سخنانی در «بروکسل» در بلژیک خواستار آرامش در منطقه خلیج فارس شد و افزود که با وجود اختلاف بین آمریکا و ایران، ناتو هیچ نقش رسمی در این ماجرا ایفا نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، بعد از سرنگون شدن یک پهپاد متجاوز آمریکایی از سوی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنجشنبه گذشته، تنش‌ها در منطقه خلیج فارس که حدود 30درصد نفت جهان از آنجا عبور می‌کند، رو به وخامت نهاد.

به نوشته آسوشیتدپرس، دبیرکل ناتو در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «مهمترین مورد در این برهه تلاش برای کاهش تنش‌هاست.»

وی قبل از برگزاری نشست چهارشنبه وزرای دفاع ناتو که در آن «مارک اسپر» وزیر دفاع موقت آمریکا نیز حضور دارد، گفت که ناتو نگران اوضاع در منطقه خلیج فارس است.

این در حالی است که یک مقام ارشد پنتاگون نیز سه شنبه با اعلام خبر سفر سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا به مقر ناتو در بروکسل گفت که تنش‌های اخیر با ایران موضوع اصلی این نشست خواهد بود.

«کاترین ویلبارگر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا با اعلام خبر سفر اسپر به مقر ناتو در هفته جاری گفت ایران در اولویت گفت‌وگوهای وی با سران ناتو طی جلسه‌ای در روز چهارشنبه یا پنجشنبه است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» ویلبارگر توضیح داد که از نظر پنتاگون و دولت آمریکا بسیار مهم است که متحدان این کشور شناخت درستی از ایران داشته و با واشنگتن هم‌نظر باشند.

نظرات بینندگان