arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۰۴ تير ۱۳۹۸

وزیر راه: ۲۵ پادگان به خارج از شهرها منتقل می‌شوند

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی خروج ۲۵ پادگان از شهرها بر اساس دستور مقام معظم رهبری را فرصتی مغتنم عنوان کرد و گفت: بر اساس قانون خروج پادگان‌ها از شهرها که مصوبات آن نیز اخذ شده است، مقرر شده تا تعیین تکلیف کنیم و در اراضی پادگان‌ها بر اساس بارگذاری مجازی که پیش‌بینی شده است در چارچوب ضوابط، ساخت و ساز آغاز شود و برای پادگان‌ها نیز زمین معوضی در خارج از شهرها تخصیص یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

محمد اسلامی در حاشیه پنجمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خطاب به اعضای اصلی شورای‌عالی در خصوص همکاری و پشتیبانی از طرح‌های دولت در رونق دادن به تولید مسکن، نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عضو کابینه دولت دوازدهم خروج ۲۵ پادگان از شهرها بر اساس دستور مقام معظم رهبری را فرصتی مغتنم عنوان کرد و توضیح داد:  بر اساس قانون خروج پادگان‌ها از شهرها که مصوبات آن نیز اخذ شده است، مقرر شده تا تعیین تکلیف کنیم و در اراضی پادگان‌ها بر اساس بارگذاری مجازی که پیش‌بینی شده است در چارچوب ضوابط، ساخت و ساز آغاز شود و برای پادگان‌ها نیز زمین معوضی در خارج از شهرها تخصیص یابد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دستور کار جدید همه سازمان ها و وزارتخانه هاست که ظرفیت های خود را برای تولید مسکن کارکنان خود، ارایه دهند.

وزیر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی را نهضتی دنباله دار دانست که بدون هیچگونه پسوندی انتخاب شده است تا تمامی دولت ها ملزم به انجام آن شوند و گفت: از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تکلیفی طرح اقدام ملی تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار واحد آن آغاز شده است. با این فرهنگ جدید، تولید مسکن در کشور رونق می‌گیرد.

وی از ابلاغ طرح ویلاسازی به شهرهای جدید برای طبقه اعیان همزمان با ساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه خبر داد و هدف از آن را ترکیب جمعیتی مناسب در شهرها عنوان کرد.  

اسلامی اعلام کرد: توجه به موضوع مسکن، به نظام ساخت و ساز و شهرسازی، شکل و قوام می‌دهد. متاسفانه شهرسازی‌های کنونی از قاعده به در رفته و شاهد هستیم که قاعده و نظام‌مندی مناسبی در اکثر مناطق وجود ندارد. اما از آنجاییکه وظیفه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، سیاستگذاری و اخذ تصمیم‌های راهبردی است به همین دلیل باید مساله‌محوری و تدوین راهکارها در دستور کار باشد.

 رییس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، بر ضرورت آسیب شناسی نظام شهرسازی تاکید کرد و گفت: باید برای درآمدهای پایدار شهرداری تدبیری بیندیشیم. مادامی که شهرداری باید تراکم بفروشد تا حقوق کارکنان خود را بدهد این مهم (رونق تولید مسکن) محقق نخواهد شد و به دنبال آن شهرسازی نیز معنایی پیدا نمی‌کند. شهرسازی زمانی معنا می‌یابد که شهرداری‌ها درآمد پایدار داشته باشند.

اسلامی ادامه داد: هنوز هم منطقه یک شهر تهران جذابیت فروش تراکم دارد و هنوز هم این اتفاق می‌افتد. هرچند بیشترین خانه‌های خالی نیز در منطقه یک تهران موجود است.

وی در بیان انتظارات خود از اعضای شورای‌عالی شهرسازی، گفت: برای بارگذاری‌ها باید تسهیل‌گری صورت بگیرد تا از قاعده‌ای نظام‌مند تبعیت کنند. در جانمایی‌ها نیز باید به این موارد توجه ویژه داشته باشیم. باید تلاش کنیم تا تصمیماتی بگیریم که به حل مشکلات و مسائل کمک کند و این انتظاری است که از شورای عالی می رود.

وی تاکید کرد: طرح احداث مسکن در برهوت و در مناطقی که فاقد زیربناها و تاسیسات زیرساختی است انجام نمی‌شود.

نظرات بینندگان