arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۰۶ تير ۱۳۹۸

سرپرست جدید پنتاگون به افغانستان می‌رود

مارک اسپر، سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا گفت: امیدوارم به زودی سفری به افغانستان داشته باشم تا گزارش بگیرم. در چند روز آتی با ژنرال آستن میلر، فرمانده ناتو در افغانستان دیدار خواهم کرد و در جریان تازه‌ترین تحولات قرار می‌گیرم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر دفاع موقت آمریکا در جمع خبرنگاران تاکید کرد به زودی سفری به افغانستان خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارک اسپر، سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا گفت: امیدوارم به زودی سفری به افغانستان داشته باشم تا گزارش بگیرم. در چند روز آتی با ژنرال آستن میلر، فرمانده ناتو در افغانستان دیدار خواهم کرد و در جریان تازه‌ترین تحولات قرار می‌گیرم.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه در سفری اعلام نشده وارد افغانستان شد. این اولین سفر پامپئو به کابل از زمان آغاز مذاکرات صلح آمریکا – طالبان بود و تنها چند روز پیش از هفتمین دور از مذاکرات آنها انجام شد. دوره تازه مذاکرات در دوبی از شنبه آغاز می‌شود.

پامپئو به خبرنگاران گفت،‌ انتظار دارد توافق صلح پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه سپتامبر افغانستان نهایی شود. او همچنین گفت در حالیکه آمریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان آماده می‌شود، هنوز هیچ جدول زمانی‌ برای آن وجود ندارد.

اهمیت مذاکرات صلح نه تنها در سفر پامپئو مشخص شد، بلکه سفرهای مقام‌های طالبان در اوایل همین ماه به چین و ایران هم تاکیدی بر آن بود. هدف از این سفرها جلب حمایت از این تلاش‌ها از سوی کشورهای همسایه افغانستان بود.

نظرات بینندگان