arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۶ تير ۱۳۹۸

بازگشت «ایهود باراک» به سیاست؛ تشکیل حزب جدید برای کنار زدن نتانیاهو

وزیر جنگ پیشین اسراییل، با هدف اعلامی «سرنگونی دولت فاسد نتانیاهو» از تاسیس حزبی جدید برای شرکت در انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی، با هدف اعلامی «سرنگونی دولت فاسد نتانیاهو» از تاسیس حزبی جدید برای شرکت در انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش فارس، «ایهود باراک» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که قصد دارد به عرصه سیاسی بازگشته و برای شرکت در انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی، حزب جدید تاسیس می‌کند.

باراک با بیان اینکه قصد دارد با پیروزی در انتخابات پیش‌رو، به «حکومت فاسد» نخست‌وزیر کنونی یعنی «بنیامین نتانیاهو» پایان دهد، توضیح داد که نتانیاهو با جمعی از مقامات «افراطی، نژادپرست و مفسد» این رژیم را اداره می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی خطاب به حامیان مذهبی نتانیاهو گفت: «وقت مردد بودن نیست... رژیم نتانیاهو با طرفداران متعصب افراطی و رهبری فاسدش باید ساقط شود».

این مقام پیشین صهیونیست همچنین خبر داد که در حال تاسیس حزب جدیدی است و سعی می‌کند تا ضمن همکاری با دیگر احزاب اپوزیسیون اسرائیل، ائتلاف بزرگی را تشکیل دهد که بتواند اکثریت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را به‌دست بیاورد.

باراک ۷۷ ساله که زمانی فرمانده نتانیاهو در ارتش رژیم صهیونیستی نیز بوده، بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ به‌عنوان نخست‌وزیر و در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ وزیر جنگ این رژیم فعالیت کرده است.

در پی پایان فرصت ۴۲ روزه نتانیاهو برای تشکیل کابینه ائتلافی بعد از پیروزی حزب لیکود در انتخابات سراسری ۹ آوریل در فلسطین اشغالی (بیستم فروردین)، کنست ضمن رای دادن به انحلال خود، مقرر کرد که در تاریخ ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر) انتخابات مجدد برگزار شود.

نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ تاکنون در سه دوره متوالی زمام قدرت را در دست دارد و از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ هم این سمت را در اختیار داشت.

نظرات بینندگان