arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۸

نشست کمیسیون مشترک برجام جمعه در وین

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی ایران و گروه 1+4 فردا (جمعه) در وین برگزار می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی ایران و گروه 1+4 فردا (جمعه) در وین برگزار می شود.

به گزارش فارس، هتل پله کوبورگ شهر وین فردا (جمعه) هفتم تیر ماه باز هم میزبان نشست کمیسیون مشترک برجام است. این نشست در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و به ریاست عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شرایطی برگزار خواهد شد که شورای عالی امنیت ملی ایران در 18 اردیبهشت ماه سال جاری و همزمان با یکمین سالگرد خروج دولت ترامپ از برجام، در بیانیه ای تصمیم تهران برای توقف برخی تعهدات برجامی را اعلام کرد و به طرف های باقیمانده در برجام فرصتی 60 روزه را داد که تعهدات بانکی و نفتی خود در قبال ایران را اجرا کنند.

در همین راستا سید عباس عراقچی که به وین سفر کرده، امروز با هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار می کند و قرار است بعدازظهر امروز (پنجشنبه) نشست سه جانبه ای بین هیأت های ایران، روسیه و چین در وین برگزار شود.

پیش از این، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده بود نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی کشورهای ایران و گروه (1+4) آلمان، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین روز جمعه هفتم تیر سال جاری در وین اتریش برگزار می‌شود.

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه 30 خرداد ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد مقام‌های ارشد فرانسه، آلمان، انگلیس، چین، روسیه و ایران روز ۲۸ ژوئن (هفتم تیر ماه) در وین دیدار و درباره راه‌های نجات توافق هسته‌ای برجام با ایران گفت‌وگو خواهند کرد. در بیانیه اتحادیه اروپا عنوان شده در این نشست روش‌های مقابله با چالش‌های ناشی از خروج آمریکا از برجام و باز اعمال تحریم‌ها علیه ایران مورد بحث قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر نشست فردا در حالی برگزار می شود که براساس اعلام قبلی بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران امروز (پنجشنبه) ششم تیر ماه از سقف تولید اورانیوم 3.67 یعنی 300 کیلوگرم عبور می کند.

نظرات بینندگان