arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۸

دالایی لاما: ترامپ هیچ تماسی برای دیدار با من نگرفته / او فاقد اصول اخلاقی است

رهبر معنوی بوداییان تبت ترامپ را «فاقد اصول اخلاقی» و شعار وی «اول آمریکا» را اشتباه توصیف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر معنوی بوداییان تبت ترامپ را «فاقد اصول اخلاقی» و شعار وی «اول آمریکا» را اشتباه توصیف کرد.

دالایی لاما در گفت وگو با شبکه خبری بی بی سی انگلیسی که عصر پنجشنبه منتشر شد، درباره برخی مسائل سیاسی از جمله شخصیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اظهار نظر کرد.

وی که مورد توجه جدی رئیسان جمهوری پیشین آمریکا از جمله جرج دابلیو بوش و باراک اوباما بود و بارها با آنها دیدار کرده بود، با وجود نظر نسبتاً مثبتی که پیش از ریاست جمهوری ترامپ درباره او داشت، گویا اکنون نظر دیگری دارد.

دالایی لاما در سال ۲۰۱۶ پیش از آنکه ترامپ در رقابت برای ورود به کاخ سفید پیروز شود، در مصاحبه ای گفته بود که مشکلی با ریاست جمهوری وی ندارد؛ اما در گفت وگوی روز گذشته ترامپ را «فاقد اصول اخلاقی» توصیف کرد.

رهبر بودائیان تبت که اکنون در حال گذراندن شصتمین سال زندگی در تبعید است، تاکید کرد: وقتی او به رئیس جمهوری (آمریکا) رسید، گفت «اول آمریکا» و این اشتباه است.

وی به خروج ترامپ از توافق آب و هوایی پاریس که در سال ۲۰۱۵ به امضای نزدیک به ۲۰۰ کشور جهان رسیده بود و همچنین بحران مهاجرت در مرز آمریکا با مکزیک اشاره و تاکید کرد که از دیدن تصاویر سختی مهاجران ناراحت شده است.

دالایی لاما گفت که ترامپ هیچ تماسی برای دیدار با او نگرفته است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، گفت که این اتحادیه را تحسین می کند چراکه مشارکت های بین المللی باعث پیشگیری از منازعات بسیاری شده است.

دالایی لاما در عین حال با سکونت دائمی مهاجران در اتحادیه اروپا مخالفت و تاکید کرد که کشورهای اروپایی باید مهاجران را آموزش داده و آنها را به کشورهای مبدأشان بازگردانند تا مهاجران بتوانند کشورهای خود را بازسازی کنند.

نظرات بینندگان