arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۸

لایو خبر - ۷ تیر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هلگا اشمید: نخستین تراکنش اینستکس در حال پردازش است / کشورهای بیشتری از اتحادیه اروپا به این سامانه وصل خواهند شد
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۲۱:۵۰

هلگا اشمید دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، عملیاتی شدن ساز وکار ویژه مالی اروپا و ایران را تأیید کرد و گفت: نخستین تراکنش در حال پردازش است و کشورهای بیشتری از اتحادیه اروپا به این سامانه وصل خواهند شد.

وی با انتشار پیامی در توییتر، نشست کمیسیون مشترک برجام را سازنده خواند و افزود: اجرای مؤثر و کامل برجام از سوی تمام طرف ها به عنوان یک مسأله کلیدی مورد توجه قرار گرفت.

عراقچی: نشست وین یک گام به جلو بود ولی کافی نیست
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۲۱:۴۹

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اعلام کرد اگرچه سه کشور اروپایی اقداماتی را در مورد اینستکس انجام داده‌اند اما این اقدامات هنوز با خواسته‌های ایران فاصله زیادی دارد.

طرح ممنوعیت جنگ با ایران بدون مجوز کنگره، رأی نیاورد
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۲۱:۴۹

سناتورهای آمریکایی روز جمعه طرح محدود کردن توانایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای جنگ با ایران را رد کردند.بیش از 40 سناتور علیه طرح پیشنهادی دموکرات‌ها رای دادند و بدین ترتیب مانع از آن شدند که این طرح 60 رای موافق مورد نیاز برای افزوده شدن به عنوان یک متتم به قانون «اختیارات دفاع ملی آمریکا» را بدست نیاورد.

اینستکس عملیاتی شد
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۹:۰۵

وال‌استریت ژورنال روز جمعه از وین به نقل از منابع شرکت‌کننده در نشست کمیسیون مشترک برجام گزارش داد، اروپایی‌ها اعلام کرده‌اند که اینستکس عملیاتی شده و در حال پردازش اولین تراکنش با ایران است.

پایان نشست کمیسیون مشترک برجام
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۸:۲۶

نشست کمیسیون مشترک برجام عصر جمعه پس از نزدیک به سه ساعت و 30 دقیقه مذاکره میان طرف های شرکت کننده به پایان رسید و انتظار می رود عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان که ریاست هیات ایرانی را در این نشست بر عهده دارد درباره نتیجه این نشست با خبرنگاران مصاحبه کند.

خبرگزاری اینترفکس گزارش داد که جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین بدون هیچ پیشرفتی پایان یافت.

با این وجود اینترفکس گفته که نماینده دائم روسیه در وین از خروجی نشست رضایت دارد.

برایان هوک: هر کشوری که از ایران نفت بخرد، تحریم‌ می‌شود
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۷:۰۲

«برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران و رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه ایالات متحده تهدید کرد که هر کشوری را که از ایران نفت خریداری کند، تحریم می‌کنند.

هوک با تهدید مستقیم اتحادیه اروپا به تحریم، گفت: «شرکت‌های اروپایی یک انتخاب دارند، یا با ایالات متحده تجارت می‌کنند یا با ایران».

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران افزود: «آمریکا در تلاش است تا به تنهایی ۵۰ میلیارد دلار عایدی ایران از فروش نفت را قطع کند و تحریم‌ها را تا زمانی که ایران یک کشور عادی شود، تشدید می‌کند».

امارات: پهپاد آمریکایی که ایران آن را سرنگون کرد از خاک ما پرواز کرده بود
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۷:۰۱

وزیر مشاور امارات در امور خارجه اعلام کرد که پهپاد آمریکایی ساقط شده توسط ایران از خاک کشورش برخاسته بود. انور قرقاشکه از روز چهارشنبه به روم پایتخت ایتالیا سفر کرده و با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرده است مدعی شد که پهپاد آمریکایی بالای تنگه هرمز و در حریم بین المللی ساقط شد و غیرممکن است که این پهپاد وارد حریم ایران شده باشد.

روسیه: برای ارسال S-۴۰۰ به ایران آماده ایم
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۷:۰۱

سرویس فدرال روسیه در زمینه همکاری‌های فنی نظامی اعلام کرد که آماده ارسال سامانه موشکی S-۴۰۰ به ایران است، اما تا بدین لحظه هیچ درخواستی از سوی ایران به دست مسکو نرسیده است. مسکو می گوید: این سامانه محدودیت‌های قطعنامه شورای امنیت که در ۲۰ ژوئن سال ۲۰۱۵ تصویب شد را شامل نمی‌شود.

موسویان: ظریف و خانواده‌اش حتی یک وجب ملک خارج از ایران ندارند
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۷:۰۱

حسین موسویان، مذاکره‌کننده پیشین هسته‌ای ایران با انتشار توییتی در رابطه با تحریم شدن ظریف توسط واشنگتن نوشت: وزیر امور خارجه ظریف و خانواده‌اش با این‌که سال‌های متمادی در آمریکا زندگی می‌کرده‌اند، حتی یک وجب ملک خارج از ایران ندارند. ظریف حتی حسابی بانکی در خارج از ایران ندارد. تنها دلیل ممکن برای تحریم وی، ساکت کردن او و بستن درهای مذاکره و دیپلماسی است.

سخنگوی دولت: فرد دستگیر شده در وزارت نفت آن خانمی نیست که نامش منتشر شده
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۶:۵۹

سخنگوی دولت در توئیتی نوشت: «‌چندی پیش ‎اطلاع رسانی غیر مسئولانه ای از رابطه یک زن جاسوس با برخی مدیران نفتی دیدیم. دیروز نام یکی از زنان میهنمان را در همین راستا به شکل زشتی منتشر کردند. مطلعم دستگیر شده این خانم نیست و او هم اصلا معلوم نیست جاسوس باشد. به کجا رسیده ایم؟ چه راحت ‎آبروی مردم را میبریم!»

علم‌الهدی: برخی جریان‌ها در میدان باز دموکراسی کشور، با گول زدن مردم به قدرت رسیده‌اند
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۴:۲۱

امام جمعه مشهد گفت: قوه قضائیه باید مقابل سلطه خائنانه جریان‌های قدرت‌طلب سیاسی در کشور بایستد. وی تاکید کرد: قوه قضائیه باید در راستای پیشگری از جرم زمینه سلطه خائنانه جریان های قدرت طلب سیاسی که به وسیله توطئه‌های سیاسی در میدان باز دموکراسی کشور با گول زدن مردم به قدرت رسیده اند را بگیرد.

اردوغان از کنار پوتین به کنار ترامپ رفت
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۴:۱۳

لایو خبر - ۷ تیر ۹۸

اردوغان در هنگام گرفتن عکس یادگاری سران G۲۰ برخلاف جای مشخص شده، مکان خود را تغییر داد و به جای آنکه کنار پوتین بایستد در کنار ترامپ ایستاد!

هوک: جنگ با ایران لزومی ندارد
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۴:۱۲

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اشاره به این مسئله که "جنگ با ایران لزومی ندارد"، در عین حال گفت که مواضع نظامی آمریکا در منطقه ارتقاء می‌یابد.

برایان هوک،در گفت‌وگویی با آسوشیتدپرس، با اظهار این‌که «آمریکا به دنبال هیچ‌گونه درگیری با ایران نمی‌گردد»، مدعی شد که در صورت حمله شدن به مواضع آمریکا، این کشور با نیروی نظامی پاسخ خواهد داد.

اولین دیدار رهبران آمریکا و ژاپن پس از سفر آبه به تهران
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۱:۴۴

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن در حاشیه نشست جی 20 دیدار و رایزنی کرد. براساس گزارش کیودو، در این دیدار 35 دقیقه‌ای، نخست وزیر ژاپن خواستار تلاشهای دیپلماتیک از سوی طرفهای درگیر در افزایش تنشها در منطقه غرب آسیا با اشاره به تشدید تنشها میان ایران و آمریکا در خلیج فارس شد.

دادستان کل: باید با کشف حجاب تعمدی قاطعانه برخورد شود
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۱:۴۳

دادستان کل کشور با اشاره به برخورد قاطع با ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: باید نسبت به افرادی که ارزش‌های اسلامی را زیرپا می‌گذارند و با قصد و تعمد در خیابان‌ها کشف حجاب می‌کنند، قاطعانه برخورد شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری افزود: مسائل و ناهنجاری‌هایی که بعضاً اکنون دیده می‌شود توسط افراد خاصی صورت می‌گیرد که می‌خواهند از خطوط قرمز عبور کنند و ما می‌بینیم که مأموریت این‌ها تحقق اهداف دشمن است.

پوتین: لیبرالیسم منسوخ شده
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۱:۴۳

رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه‌ای با یک روزنامه انگلیسی در حاشیه نشست گروه ۲۰ گفت که لیبرالیسم منسوخ شده است. پوتین زیربناهای نظری لیبرالیسم را به چالش کشید: «فرض تفکر لیبرال این است که هیچ کاری نباید انجام داد، اینکه مهاجران می‌توانند آدم بکشند، چپاول کنند و با خیال راحت به دیگران تجاوز کنند چون حق آنها به عنوان مهاجر باید رعایت شود.»

مناظره ۱۰ کاندیدای دوم دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۰:۵۶

مناظره ۱۰ نامزد دیگر حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ پنجشنبه ۶ تیرماه در میامی فلوریدا برگزار شد. در این مناظره تعدادی از نامزدهای حزب دموکرات که در نظرسنجی‌های اخیر پیشتازند، حضور داشتند. جو بایدن، معاون اول باراک اوباما، سناتور برنی سندرز، سناتور کاملا هریس، پیت بودجج به همراه شش نامزد دیگر در این مناظره تلویزیونی دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

رویارویی جو بایدن و کاملا هریس بر سر موضوع تبعیض نژادی در دهه ۱۹۷۰ یکی از مهم ترین لحظات مناظره دومین گروه بود.

ترامپ: برای توافق با ایران محدودیت زمانی نداریم
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۰:۵۵

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در حاشیه دیدار با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در اوزاکا ژاپن در پاسخ به سوال خبرنگاران افزود: «آنها وقت دارند عجله‌ای هم در کار نیست فشار زمانی هم وجود ندارد».

وی گفت: «در خصوص ایران، ما کلی وقت داریم- هیچ عجله‌ای وجود ندارد. آنها می‌توانند فراغ بال داشته باشند. اصلاً هیچ فشار زمانی وجود ندارد. امیدوارم، آخر کار اوضاع رو به راه شود. اگر اینطور شد، عالی است؛ اگر هم نشد با خبر می‌شوید.»

افشاگری های جدید تیلرسون
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۰:۵۳

خبرگزاری رویترز گزارش داد که «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفته است که یکبار وقتی برای صرف شام به رستورانی در واشنگتن رفته، متوجه شده است که همتای مکزیکی او در حال شام خوردن با «جرد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست.

وزیر خارجه پیشین آمریکا به موردی دیگر از اقدام های پشت پرده کوشنر اشاره کرد و گفت که او و جیمز متیس وزیر وقت دفاع ترامپ وقتی از قصد عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای محاصره اقتصادی قطر آگاه شده اند، فهمیده اند که کوشنر و استیو بنن دیگر مشاور ترامپ پیشتر از این موضوع خبر داشته اند.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در این مصاحبه همچنین گفته که ترامپ نامنظم است و علاقه به خواندن ندارد؛ به طوری او مجبور بوده همواره توضیحات کوتاه و شفاهی به او بدهد. تیلرسون گفت: مجبور بودم با این واقعیت کنار بیایم که فایده ندارد به او بگویم که مثلاً این مقاله خواندنی است.

حمله عراقی‌های خشمگین به سفارت بحرین
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۰:۴۷

عراقی های خشمگین در اعتراض به میزبانی منامه از نشست آمریکایی-اسرائیلی اخیر، درباره طرح موسوم به «معامله قرن» با حمله به سفارت بحرین در بغداد و پائین کشیدن پرچم این کشور، پرچم فلسطین را به جای آن نصب کردند. تظاهرکنندگان خشمگین همچنین پرچم اسرائیل و آمریکا را به آتش کشیدند. نیروهای امنیتی با بستن تمامی راه‌های منتهی به سفارت بحرین، مردم را متفرق کردند. وزارت امور خارجه بحرین حمله به سفارت کشورش در بغداد را محکوم و اعلام کرد که علی المالکی برای مشورت فراخوانده شده است. وزیر کشور عراق هم اعلام کرد که نیروهای امنیتی ۵۴ نفر را در ارتباط با حمله به سفارت بحرین دستگیر کرده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۰:۴۶

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا ببینید.

نظرات بینندگان