arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۰۷ تير ۱۳۹۸

رئیس جمهور چین: خلیج فارس در تقاطع جنگ و صلح است / همیشه از صلح حمایت کرده و با جنگ مخالف بوده‌ایم

رئیس جمهوری چین که به منظور شرکت در اجلاس سران جی 20 به ژاپن سفر کرده است گفت که خلیج فارس در تقاطع جنگ و صلح است و وضعیت حساس و بغرنجی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری چین که به منظور شرکت در اجلاس سران جی 20 به ژاپن سفر کرده است گفت که خلیج فارس در تقاطع جنگ و صلح است و وضعیت حساس و بغرنجی دارد.

به گزارش شینهوا، "شی جین پینگ" روز جمعه در دیدار «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در حاشیه نشست سران جی ۲۰ در اوزاکای ژاپن افزود: چین همیشه از صلح حمایت کرده و با جنگ مخالف است.

چهاردهمین نشست سران جی ۲۰ امروز و فردا، جمعه و شنبه (۷ و ۸ تیر ۱۳۹۸) در شهر اوزاکا ژاپن برگزار می‌شود این نشست ها از سال ۲۰۰۸ یعنی زمانی که این رهبران برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی یک جلسه اضطراری تشکیل دادند، تا کنون هر ساله برگزار شده است.

نمایندگان کشورهای گروه ۲۰ از این نشست دو روزه در اوزاکا برای بحث درباره تجارت، نوآوری فناورانه و تغییرات آب و هوایی و موضوعات دیگر استفاده خواهند کرد این نشست در حالی برگزار می شود که اصطکاک بین آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی سایه افکنده است.

نشست سران گروه ۲۰ هر سال به منظور فرصتی برای دیپلماسی سطح بالا عمل می کند بسیاری از کشورها ترتیبی داده اند تا رهبرانشان در حاشیه این نشست گفت و گوهایی رو در رویی داشته باشند.

گروه ۲۰ با حضور کشورهای قدرتمند اقتصادی، ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد این گروه شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

نظرات بینندگان