arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۸

روسیه: سازمان‌های بین المللی حادثه نفتکش‌ها را بررسی کنند

معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه روسیه گفت: سازمان های ذیربط بین المللی باید درباره حادثه تانکرهای نفتکش در دریای عمان تحقیق کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه روسیه گفت: سازمان های ذیربط بین المللی باید درباره حادثه تانکرهای نفتکش در دریای عمان تحقیق کنند.

آرتیوم کوژین در نشست هفتگی این وزارتخانه سیاست های روسیه را برای خبرنگاران تشریح می کرد، گفت: درباره حادثه تانکرهای نفتکش در دریای عمان موضع ما مشخص است باید منتظر ماند تا تحقیقات بین المللی باکیفیت انجام گیرد و به همین دلیل ما از هر گونه پیش بینی و پیشگویی خودداری می کنیم.

وی درباره سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در حوزه سرزمینی ایران نیز خاطرنشان کرد: من آماده نیستم در این خصوص اظهار نظر کنم زیرا که اطلاعات مربوطه را دراختیار ندارم. ما اطلاعات دقیق در این مورد گردآوری می کنیم و به این مساله باز می گردیم.

**حمایت آمریکا از داعش در افغانستان
معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که اطلاعات زیادی درخصوص کمک های امریکا به گروه تروریستی داعش در افغانستان وجود دارد.
وی همچنین گفت که هیچ شکی نیست که نیروهای دولتی افغانستان و متحدان خارجی آن هیچ اقدامی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش نمی کنند.
مقام روس به استناد اظهارات کارشناسان گفت که دولت افغانستان می خواهد از طریق تقویت داعش، موقعیت طالبان دشمن کلیدی خود را تضعیف کند.
معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت خارجه روسیه خواستار اهتمام ائتلاف غربی و دولت افغانستان در مبارزه با گروه تروریستی داعش شد.

**همه نیروهای سودانی برای برقراری صلح تلاش کنند
معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت خارجه روسیه در ادامه کنفرانس خبری گفت: از ابتدای بحران در سوریه از همه نیروهای سیاسی این کشور دعوت به حل و فصل اختلافات صرفاً ازطریق صلح آمیز و از شیوه های دمکراتیک و گفت وگوهای داخلی کردیم.
وی افزود: از تلاش های اتحادیه آفریقا و کشورهای همسایه سودان برای این منظور حمایت می کنیم.
کوژین گفت: در همین حال بر این باوریم که حل مسائل داخلی سوریه در وهله اول به سودانی ها مربوط می شود. فشارهای خارجی، تلاش برای شانتاژ و اولتیماتوم و سایر گونه های مداخله در امور این کشور مستقل را غیرقابل قبول می دانیم.

**محکومیت تلاش برای کودتا در ونزوئلا
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تلاش برای برپایی کودتا در ونزوئلا را محکوم کرد و گفت: این اقدام به روند حل و فصل بحران در کشور هیچ کمکی نمی کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان