arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۸

کویت: به خاطر موضع خود در قبال فلسطین به بحرین نرفتیم

معاون وزیر خارجه کویت تاکید کرد که عدم مشارکت کشورش در کنفرانس اقتصادی بحرین، به خاطر مواضع ثابت و اصولی آن در قبال مسئله فلسطین بوده است. جار الله خاطرنشان کرد که مسئله فلسطین، مسئله مرکزی و نخست امت اسلامی و عربی است. کنفرانس اقتصادی بحرین طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ماه جاری در منامه برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر خارجه کویت تاکید کرد که عدم مشارکت کشورش در کنفرانس اقتصادی بحرین، به خاطر مواضع ثابت و اصولی آن در قبال مسئله فلسطین بوده است.

به گزارش ایسنا، خالد جار الله در گفتگو با خبرگزاری رسمی کویت اظهار داشت: موضع ما در قبال مسئله فلسطین ثابت است و از فلسطینیان برای تحقق خواسته‌های مشروع خود حمایت می‌کنیم.

جار الله خاطرنشان کرد که مسئله فلسطین، مسئله مرکزی و نخست امت اسلامی و عربی است.

وی افزود: به خاطر مواضع خود در قبال مسئله فلسطین و درخواست مجلس امت کویت برای عدم مشارکت در کنفرانس بحرین در این کنفرانس حاضر نشدیم.

معاون وزیر خارجه کویت تصریح کرد که کویت چندین اصول و مبانی در قبال مسئله فلسطین دارد که در رأس آن عدم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تا زمان تحقق تمامی اهداف و خواسته‌های ملت فلسطین قرار دارد.

خالد جار الله ابراز امیدواری کرد که کشورهای بزرگ در تلاش برای اجرای قطعنامه‌های بین المللی و طرح صلح عربی با تکیه بر راهکار تشکیل دو کشور و لحاظ کردن منافع ملت فلسطین باشند.

کنفرانس اقتصادی بحرین طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ماه جاری در منامه برگزار شد.

بسیاری از کشورهای عربی و حتی چین و روسیه این کنفرانس را تحریم کردند و مشارکت در آن آنگونه که دولت آمریکا انتظار داشت، پررنگ نبود و این کنفرانس نتیجه خاصی هم در پی نداشت.

نظرات بینندگان