arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۱ - ۰۷ تير ۱۳۹۸

چین: اجرای موثر برجام تنها راه تامین منافع مشترک جهان است

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به شرکت بخش کنترل تسلیحات این وزارتخانه در نشست کمیسیون مشترک برجام که امروز جمعه در وین برگزار شد تاکید کرد اجرای کامل و موثر برجام بر اساس قطعنامه شورای امنیت، تنها راه موثر برای کاهش تنش در خاورمیانه و تامین منافع مشترک جامعه جهانی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین: اجرای موثر برجام تنها راه تامین منافع مشترک جهان است«گنگ شوانگ» روز جمعه در جمع خبرنگاران در پکن با بیان اینکه تنش مساله هسته‌ای ایران افزایش یافته و احتمال تشدید آن نیز وجود دارد تصریح کرد چین به عنوان یکی از طرف‌های برجام، همچنان به طور فعال از این توافق دفاع خواهد کرد و برای اجرای آن تلاش خواهد کرد.

او گفت: چین از صلح و ثبات منطقه خاورمیانه و حق قانونی و درست طرف‌های مختلف دفاع می‌کند پکن مایل است همراه با طرف‌های مختلف برای این هدف تلاش کند.

دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک عصر امروز به وقت محلی در وین برگزار شد این نشست در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه ۱+۴ به ریاست هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

هدف از نشست امروز، اطمینان از ادامه اجرای برجام در تمامی ابعاد آن و تبادل‌نظر درباره راه‌های مقابله با چالش‌های ناشی از خروج و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران عنوان‌شده بود.

نشست امروز در حالی برگزار شد که مهلت تعیین‌شده از سوی ایران برای آغاز کاهش تعهداتش در برجام به پایان رسیده و انتظار می‌رود اروپا پیشنهاد معقولی را برای متقاعد کردن تهران به ادامه پایبندی کامل به تعهداتش ارائه دهد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان