arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۳ - ۰۷ تير ۱۳۹۸

قانونگذار ترکیه: تحریم‌های ضدایرانی آمریکا تاثیر زیادی بر اقتصاد ما داشته است

یک نماینده پارلمان ترکیه روز جمعه گفت که تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاثیر زیادی بر اقتصاد این کشور گذاشته و دولت ترکیه باید درباره این موضوع با آمریکا صحبت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قانونگذار ترکیه: تحریم‌های ضدایرانی آمریکا تاثیر زیادی بر اقتصاد ما داشته است«ازتورک ایلماز» نماینده پارلمان ترکیه هشدار داد که هرگونه درگیری میان آمریکا و ایران می‌تواند به یک جنگ منجر شود و این چیزی نیست که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بتواند از آن جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی که در میان خبرنگاران در پارلمان صحبت می‌کرد، گفت: اگر درگیری کوچکی میان آمریکا و ایران روی دهد، ترامپ نخواهد توانست مانع از جنگ شود چون تنش‌های زیادی در منطقه وجود دارد.

وی افزود: تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد ترکیه گذاشته است و به همین دلیل ترکیه باید درباره این تحریم‌ها با آمریکا صحبت کند.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته تحریم‌های متوقف‌شده به موجب آن را احیا کرده است. دولت آمریکا اعلام کرده قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند. 

ترامپ بعد از خروج از این توافق در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی قرار داده، از صدور معافیت‌های تحریمی برای مشتری‌های نفت ایران خودداری کرده و چندین ناو و بمب‌افکن به منطقه اعزام کرده است. 

ارتش آمریکا در جدیدترین اقدام تحریک‌آمیز پنجشنبه هفته گذشته (۳۰ خرداد) یک پهپاد جاسوسی از نوع «گلوبال‌هاوک» را به نزدیک مرزهای ایران ارسال کرد. نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این پهپاد را بعد از تجاوز حریم هوایی ایران سرنگون کرد

نظرات بینندگان