arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۸

لایو خبر - ۸ تیر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرکل درباره لرزش‌های اخیر خود چه گفت؟
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۲۱:۵۵

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز شنبه در ارتباط با لرزش های اخیر خود به خبرنگاران گفت: حالم خوب است و فکر نمی‌کنم که مشکلی داشته باشم.این اتفاق فقط یک واکنش ظاهری بوده و به زودی نیز از بین خواهد رفت. چیز خاصی برای گزارش دادن ندارم و حالم خوب است.

مکرون به ایران می آید؟
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۲۱:۵۳

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ خیلی‌ها به دیدن من آمدند گفت: رئیس‌جمهور مکرون پیش من آمد. می‌دانید که آن‌ها با ایران روابط تجاری دارند. او به من گفت: دوست دارد برود و آن‌ها (ایرانی‌ها) را ببیند. من مشکلی در این نمی‌بینم. من نمی‌خواهم بگویم که چه کسی با چه کسی صحبت کند یا نکند. به نظرم حرف زدن فوق‌العاده است

فرمانده ارتش: رصدهای اطلاعاتی ما جنگ را نشان نمی دهند/ آماده باش شب حمله‌ای هستیم/ ترامپ را رها کنیم تا مانورهای معمول خود را انجام دهد
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۱۹:۵۹

سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی اظهار داشت: توان بازدارندگی ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، دشمن را مستاصل کرده است.ما آماده باش شب حمله ای هستیم و دشمن به دقت رصد می شود ولی رصدهای اطلاعاتی ما جنگ را نشان نمی‌دهند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: در شرایط کنونی ارتش آماده است در کنار انجام ماموریت سازمانی خود، برای رفع مشکلات مردم بزرگ ایران، مردم یاری خود را هرکجا که دولت نیاز دارد اجرا کند. به نظرم تمام توانمان را صرف حل مشکلات مردم کنیم. ترامپ را رها کنیم مانورهای معمول خود را انجام دهد.

ترامپ: اگر دیوار مکزیک ساخته شده بود پدر و دختر پناه‌جو نمی‌مردند
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۱۸:۳۰

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست گروه ۲۰ گفت که آن پدر و آن دختر زیبا که غرق شدند... اگر فکر می‌کردند ورود به آمریکا دشوار است نسبت به آن اقدام نمی‌کردند. آن‌ها از دیوار بالا نمی‌آمدند. آن‌ها بالا نمی‌آمدند و جان‌های زیادی نجات می‌یافت.

او درباره رودخانه‌ «ریو گراند» که «اسکار رامیرز» ۲۵ ساله و دختر دوساله‌اش در آن غرق شدند گفت:‌ «می‌دانید که ریو گراند می‌تواند بسیار سرسخت باشد... می‌دانید که به طور مداوم طغیان می‌کند و مردم را با خود می‌شوید».

چین در پاسخ به ترامپ: تحریم‌های امریکا علیه ایران را نمی‌پذیریم
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۱۷:۵۷

مدیر کل اداره کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین در وین می گوید:" ما از سیاست های امریکا مبنی بر رساندن صادرات نفت ایران به صفر حمایت نمی کنیم."

این مقام دولتی در ادامه گفت:" ما تحریم های امریکا علیه ایران را نمی پذیریم."

چین محموله نفتی خود را برای اولین بار از زمان شدت گرفتن تحریم های امریکا علیه ایران در اوایل این هفته وارد کشور خود کرد.

تصویری از زور آزمایی ترامپ و پوتین در نشست جی ۲۰
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۱۶:۱۲

ترزا می: توافق هسته‌ای با ایران باید حفظ شود
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۱۵:۳۴

یک مقام بلندپایه انگلیسی گفت که «ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا در دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در حاشیه نشست گروه ۲۰ در ژاپن، خواستار در پیش گرفتن اقدام‌های فوری و مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به تنش‌ها در خلیج‌فارس شده است. می همچنین بر لزوم تلاش برای حفط توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد.

پوتین: روسیه و عربستان درباره تداوم سطح فعلی تولید نفت توافق کردند
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۱۵:۳۲

رئیس جمهور روسیه، می‌گوید با عربستان سعودی به توافق رسیده است تا سطح فعلی تولید نفت، که در اجلاس قبلی اوپک تعیین شد، حفظ شود. به زودی وزیران نفت اوپک نشست دیگری دارند.

روسیه، که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است، عضو اوپک نیست، ولی در مواردی با اعضای آن همکاری می‌کند.

 

ترامپ: فرانسه گفت ما با ایران تجارت میکنیم / جان کری به ایران گفته تا انتخابات بعدی صبر کنید؛ ممکن است ترامپ رییس‌جمهور بعدی نباشد
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۱۵:۳۲

ترامپ: برنامه‌های دیگری درباره ایران دارم/ فرانسه گفت ما با ایران تجارت میکنیم / جان کری به ایران گفته تا انتخابات بعدی صبر کنید؛ ممکن است ترامپ رییس‌جمهور بعدی نباشد

ترامپ گفت: رئیس‌جمهور فرانسه به من گفت کشورش روابط تجاری با ایران دارد و خواستار ملاقات با (سران) ایران است و من نیز او را برای این موضوع تشویق کردم.

وی گفت: گفت‌وگوهای جان کری با سران ایران، مسیر مذاکرات را پیچیده خواهد کرد و امکان رسیدن به توافق را سخت می‌کند. کری به ایرانی‌ها می‌‌گوید اگر ۱۵ ماه صبر کنید ممکن است ترامپ انتخابات را ببازد و با کسی توافق کنید که هرچه می‌خواهید به شما بدهد. لیستی از اهداف در ایران را در اختیار داریم. ما نمی‌توانیم به ایران اجازه داشتن تسلیحات هسته‌ای را بدهیم.

وی گفت که حمله‌ای را که قبلاً دستور آن را صادر کرده بودم از ترس کشته شدن ۱۵۰ ایرانی متوقف کردم.

واکنش مکرون به اظهارات ترامپ درباره ایران: هیچ جنگ کوتاهی وجود ندارد
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۰۹:۲۷

رییس جمهوری فرانسه و نخست وزیر ژاپن طی دیدار در حاشیه نشست سران جی 20 بر حل تنش‌های رو به افزایش میان ایران و آمریکا تاکید کردند و مکرون گفت که هیچ جنگ کوتاهی وجود ندارد، ما معمولاً زمان شروع جنگ را می‌دانیم، اما زمان پایان آن را نمی‌دانیم. این سخنان مکرون اشاره تلویحی به اظهارات چهارشنبه گذشته دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز است که گفته بود " جنگ احتمالی با ایران کوتاه خواهد بود…"

مکرون گفت که من و نخست وزیر ژاپن بصورت مشترک توافق داریم که بی قانونی باید کنترل شود و هر چه سریع‌تر آرامش به منطقه حساس خلیج فارس برگردد. وی ادامه داد: ما خواهان تضمین ثبات این منطقه هستیم و حفاظت از امنیت تنگه هرمز نیز بسیار مهم است.

ارتش وابسته به خلیفه حفتر دستور حمله به کشتی های ترکیه را صادر کرد
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۰۹:۲۰

سخنگوی ارتش ملی لیبی که از حمایت دولت شرق این کشور برخوردار است، بامداد شنبه گفت: دستور حمله به کشتی های ترکیه ای در آب های سرزمینی لیبی صادر شده است. "احمد المسماری" اعلام کرد: دستور بازداشت اتباع ترکیه ای در لیبی نیز داده شده است. وی با ادعای اینکه "خاک لیبی به محلی برای اشغالگری ترکیه تبدیل شده است" اضافه کرد: به هر نقطه از لیبی که با ترکیه در ارتباط باشد، حمله می کنیم.

دیدار بن سلمان و ترامپ در ژاپن
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۰۹:۱۰

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی بامداد شنبه در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در اوزاکای ژاپن درباره ایران گفت وگو کردند.

ترامپ در این دیدار از خرید سلاح‌های آمریکایی توسط عربستان قدردانی کرد و بن سلمان را دوست خود خواند.

بن سلمان نیز در این دیدار خطاب به ترامپ گفت: جهان قدردان تلاش هایتان در مبارزه با تروریسم است.

آمریکا ۱۲ جنگنده اف ۲۲ به خلیج فارس اعزام کرد
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۰۹:۰۰

روزنامه واشنگتن پست بامداد شنبه نوشت، ارتش آمریکا حدود ۱۲ جنگنده رادارگریز اف ۲۲ به قطر اعزام کرد. اف ۲۲ جنگنده تاکتیکی نسل پنجم تک سرنشین دوموتوره و رادارگریز ساخت شرکت‌های لاکهید و بوئینگ است.با توجه به برنامه جنگنده تاکتیکی پیشرفته نیروی هوایی آمریکا، اف ۲۲ در درجه اول به عنوان یک جنگنده برتری هوایی طراحی شد، اما این جنگنده دارای قابلیت‌های هواگرد تهاجمی، جنگ الکترونیک و شنود الکترونیک نیز هست.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۰۸:۵۸

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا ببینید.

نظرات بینندگان