arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۸

ترامپ حرفش را عوض کرد: تمایل دارم در سفر پیش رو به کره جنوبی، با کیم جونگ اون دیدار کنم

ترامپ که قرار است اواخر امشب بعد از اتمام اجلاس سران گروه ۲۰ در اوزاکا ژاپن، برای سفری دو روزه راهی کره جنوبی شود در توئیتی نوشت تمایل دارم کیم را ببینم با او دست بدهم و به او سلام کنم. ترامپ در چند روز گذشته چند بار در مورد امکان دیدارش با کیم در مرز دو کره اظهارات ضد و نقیضی مطرح کرده بود او آخرین بار پیش از ترک واشنگتن به سمت ژاپن نوشت در سفر به کره جنوبی با کیم دیداری نخواهد داشت این در حالی است که پیشتر اعلام کرده بود امکان دارد در این سفر با کیم دیدار کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا که به منظور شرکت در اجلاس سران گروه 20 در ژاپن بسر می برد امروز شنبه اظهار تمایل کرد در سفر اخیر خود به کره جنوبی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در منطقه غیر نظامی دو کره دیدار کند.

به گزارش کیودو نیوز، ترامپ که قرار است اواخر امشب بعد از اتمام اجلاس سران گروه ۲۰ در اوزاکا ژاپن، برای سفری دو روزه راهی کره جنوبی شود در توئیتی نوشت تمایل دارم کیم را ببینم با او دست بدهم و به او سلام کنم.

ترامپ در چند روز گذشته چند بار در مورد امکان دیدارش با کیم در مرز دو کره اظهارات ضد و نقیضی مطرح کرده بود او آخرین بار پیش از ترک واشنگتن به سمت ژاپن نوشت در سفر به کره جنوبی با کیم دیداری نخواهد داشت این در حالی است که پیشتر اعلام کرده بود امکان دارد در این سفر با کیم دیدار کند.

تمایل ترامپ برای دیدار با کیم در حالی است که یک مقام کره شمالی روز گذشته گفته بود آمریکا برای شروع مذاکرات دو کشور دست و پا می زند و دایما از گفت و گو می گوید اما اقدام عملی انجام نمی دهد اگر آمریکا می خواهد مذاکرات از سرگرفته شود باید پیشنهادهای واقعبینانه ارایه کند.

"کوئون چونگ گون" مدیر کل اداره امور آمریکا در وزارت خارجه این کشور گفته بود آمریکایی ها هم درک کرده اند که از اقدامات خصمانه خود علیه کره شمالی به نتیجه ای نرسیده اند و امروز بیشتر از هر زمان دیگری از گفت و گو می گویند.

این مقام کره شمالی تاکید کرد که با لفظ گفت و گو گفتن ها مذاکرات از سرگرفته نمی شود مانند پرنده ای که بدون بال قادر به پریدن نخواهد بود آمریکا باید راه حل های واقعی ارایه کند و راهبردی عملی ارایه کند که به نتیجه برسد.

سران آمریکا و کره شمالی اردیبهشت ماه در دیدار سران در ویتنام نتوانستند برای عاری سازی منطقه شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای به توافق برسند و از آن زمان دوران بن بست روابط شروع شده است.

نشست دو روزه سران گروه ۲۰ در ژاپن امروز پایان می یابد.

نظرات بینندگان