arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۸

نخست وزیر پاکستان به آمریکا می رود

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان به دعوت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ۲۹ تیرماه جاری راهی واشنگتن می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان به دعوت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ۲۹ تیرماه جاری راهی واشنگتن می شود.

منابع خبری پاکستان روز شنبه گزارش کردند که عمران خان برای انجام سفر پنج روزه رسمی ۲۹ تیر (۲۰ ژوئیه) عازم آمریکا می‌شود.

«نعیم الحق» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در این خصوص گفت: عمران خان قرار است علاوه بر دیدار با ترامپ در کاخ سفید با مقام‌های ارشد دولت آمریکا دیدار کند.

به گفته وی، نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهوری آمریکا درباره پیشبرد روابط دوجانبه، اوضاع منطقه به ویژه فرآیند صلح افغانستان رایزنی خواهند کرد.

خبر سفر نخست وزیر پاکستان به آمریکا در حالی اعلام می‌شود که روابط دو کشور به ویژه از زمان آغاز به کار دولت ترامپ با تنش روبرو بوده و واشنگتن همواره اسلام آباد را به کم کاری در جنگ علیه تروریسم متهم کرده است.

رسانه‌های پاکستانی روز گذشته به نقل از «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور گزارش دادند: رئیس جمهوری آمریکا برای ملاقات با نخست وزیر پاکستان ابراز تمایل نشان داده و خواستار گفت وگو درباره مسائل مهم منطقه‌ای است.

وزیر امور خارجه پاکستان که کشورش اخیراً از سوی واشنگتن به کم کاری در مبارزه با تروریسم متهم شده، هفته گذشته با همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی درباره تحولات منطقه‌ای به ویژه فرآیند مذاکرات صلح افغانستان گفت وگو کرد.

پومپئو در حالی این اتهام علیه پاکستان را تکرار می‌کند که ترامپ اوایل سال جاری مدعی روابط خوب میان واشنگتن و اسلام آباد شده بود.

سال گذشته تنش‌ها در روابط اسلام آباد-واشنگتن نه تنها کاهش نیافت بلکه اختلافات میان دو کشور بالا گرفت. مردادماه سال پیش نیز آمریکا برنامه آموزش نظامی برای پاکستان را متوقف کرد.

در آبان ماه ۹۷ نیز ترامپ در پیامی توئیتری خشم رهبران پاکستان را برانگیخت. او در این پیام گفته بود که پاکستان در جنگ علیه تروریسم هیچ کاری برای آمریکا انجام نداده است.

عمران خان هم در واکنش تندی به سخنان ضد پاکستانی ترامپ گفت: واشنگتن اسلام آباد را مسئول شکست خود می‌داند.

نظرات بینندگان