arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۸

موج گرما در اروپا؛ از داغ ترین روز فرانسه تا مرگ ۲ نفر در اسپانیا

دمای هوا روز جمعه در روستای «گالارگ لو مونتو» در جنوب فرانسه به ۴۵.۹ درجه سانتیگراد رسید. پیش بینی می شود گرمای هوا تا روز دوشنبه در فرانسه ادامه پیدا کند. دمای هوا در بخشهایی از اسپانیا روز جمعه برای دومین روز متوالی بیش از ۴۳ درجه سانتیگراد بود. همزمان با موج گرما بخش هایی از جنگل های استان تاراگونا در شمال شرقی اسپانیا آتش گرفته است. گرمای هوا در این کشور تاکنون جان دو نفر را گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

همزمان با ادامه موج گرما در اروپا رکورد حداکثر دمای به ثبت رسیده در فرانسه روز جمعه شکسته شد.

به گزارش یورونیوز، دمای هوا روز جمعه در روستای «گالارگ لو مونتو» در جنوب فرانسه به ۴۵.۹ درجه سانتیگراد رسید. این در حالی است که رکورد قبلی دمای هوا در فرانسه در سال ۲۰۰۳ با ۴۴.۱ درجه سانتیگراد به ثبت رسیده بود.

پیش بینی می شود گرمای هوا تا روز دوشنبه در فرانسه ادامه پیدا کند. این در حالی است که بسیاری از ساختمان های دولتی از جمله مدارس و بیمارستان ها در فرانسه به وسایل خنک کننده مجهز نیستند.

از سوی دیگر دمای هوا در بخشهایی از اسپانیا روز جمعه برای دومین روز متوالی بیش از ۴۳ درجه سانتیگراد بود. همزمان با موج گرما بخش هایی از جنگل های استان تاراگونا در شمال شرقی اسپانیا آتش گرفته است. گرمای هوا در این کشور تاکنون جان دو نفر را گرفته است.

سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرده است که سال ۲۰۱۹ یکی از گرمترین سال های جهان خواهد بود. بنا به اعلام این سازمان دوره سالهای ۲۰۱۵ تا پایان ۲۰۱۹ گرمترین دوره پنج ساله ای خواهد بود که تاکنون به ثبت رسیده است.

به گفته سازمان جهانی هواشناسی موج گرما در اروپا «کاملا» با تاثیرات پیش بینی شده انتشار گازهای گلخانه ای در سطح زمین «همخوانی» دارد.

فرانسه پس از بلغارستان، پرتغال، ایتالیا، اسپانیا، یونان و مقدونیه شمالی هفتمین کشور اروپایی است که دمای هوا در آن از ۴۵ درجه سانتیگراد بالاتر رفته است.

نظرات بینندگان