arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۸

فدراسیون جهانی، تصمیم‌گیرنده قایق اعزامی به المپیک

با توجه به سهمیه‌های کسب شده در مسابقات قاره‌ای سهمیه المپیک، فدراسیون جهانی اعلام می‌کند بهترین مدال باید به المپیک برود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری فارس، شهریورماه امسال مسابقات کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو در رشته روئینگ برگزار می‌شود که اتریش در رقابت‌های جهانی میزبان این مسابقات است. ملی‌پوشان کشورمان نیز اردوهای آمادگی خود را پیگیری می‌کنند و قرار است با برگزاری تست انتخابی ترکیب ایران در مسابقات جهانی مشخص شود.

احتمالا در بخش مردان 2 قایقران به مسابقات جهانی اعزام شود اما غیر از این رقابت‌ها، مسابقات قاره‌ای نیز فرصتی خواهد بود تا ورزشکاران ایران بتوانند جواز حضور در المپیک را کسب کنند اگرچه محدودیتی که فدراسیون جهانی ایجاد کرده کار را برای قایقرانان ایران سخت‌تر کرده است.

در صورتی که ایران بتواند در مسابقات جهانی 2 سهمیه المپیک بگیرد نمی‌تواند در مسابقات قاره‌ای حضور داشته باشد، اگر ایران یک سهمیه در مسابقات جهانی کسب کند این فرصت را خواهد داشت تا در مسابقات قاره‌ای یک سهمیه دیگر بگیرد.

نکته مهم اینکه اگر کشوری در مسابقات قاره‌ای 2 سهمیه بگیرد فقط رنگ مدالی که بهتر باشد براساس اعلام فدراسیون جهانی به بازی‌های المپیک اعزام می‌شود که تفاوتی ندارد این رنگ مدال در بخش مردان است یا زنان. کشورها در صورتی می‌توانند از مسابقات قاره‌ای 2 سهمیه را به خود اختصاص دهند که رنگ هر 2 مدال طلا باشد.

در مسابقات قاره‌ای هر کشور درصورت کسب سهمیه با 2 مدال هم رنگ، به انتخاب فدراسیون هر کشور یکی از قایق‌ها به المپیک اعزام خواهد شد.

نظرات بینندگان