arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۹ تير ۱۳۹۸

نامزدی «دلبند» برای جایزه تماشاگران جشنواره «پارنو»

فیلم مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی الهه نوبخت، نامزد دریافت جایزه تماشاگران جشنواره مردم‌شناسی «پارنو» استونی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیلم مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی الهه نوبخت، نامزد دریافت جایزه تماشاگران جشنواره مردم‌شناسی «پارنو» استونی شد.

به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بیست و سومین دوره جشنواره فیلم‌های مستند مردم‌شناسی «پارنو» از ۲۴ ژوئن برابر با ۳ تیرماه در کشور استونی آغاز به کار کرده و فیلم مستند «دلبند» ساخته یاسر طالبی ضمن نمایش در این رویداد موضوعی، نامزد دریافت جایزه تماشاگران جشنواره شده است.

جشنواره «پارنو» استونی تا روز ۷ جولای برابر با ۱۶ تیر ادامه دارد.

«دلبند» قصه زندگی دشوار اما شیرین یک مادر هشتاد و سه ساله و تنها به نام فیروزه» را روایت می‌کند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.

این فیلم محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است که پخش بین‌المللی فیلم را نیز به عهده دارد.

«دلبند» طی ۲ ماه اخیر، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره «کازان» روسیه، تقدیر ویژه Special Mention هیات داوران جشنواره «ترنتو» ایتالیا و عنوان بهترین فیلم مستند نیمه‌بلند به انتخاب تماشاگران جشنواره مستند هات‌داکس را از آن خود کرده و نامزد بهترین فیلم مستند بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های تلویزیونی شانگهای چین شده بود.

این فیلم پیشتر در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره «ایدفا» هلند، بخش سینما و فرهنگ غذا Culinary Cinema جشنواره فیلم برلین، بخش رسمی جشنواره استانبول ترکیه و جشنواره «ماموت‌لیکس» آمریکا به نمایش درآمده بود و در جشنواره «بیگ‌اسکای» آمریکا نیز فینالیست بخش Feature Competition شده بود.

نظرات بینندگان