arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۸

بیماران قلبی و ریوی پایتخت در فضای باز تردد نکنند

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان توصیه کرد: با توجه به شرایط آلودگی هوای پایتخت برای گروه های حساس، بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از انجام فعالیت‌های بدنی غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان توصیه کرد: با توجه به شرایط آلودگی هوای پایتخت برای گروه های حساس، بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از انجام فعالیت‌های بدنی غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

محمد رستگاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ادامه داد: این آلودگی هوا به خاطر افزایش غلظت آلاینده‌های ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص ۱۱۶ منتهی به ساعت ۱۳ امروز است.

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز کیفیت هوای تهران به خاطر افزایش ۱۸ واحدی غلظت آلاینده ازن با قطر ۵۶ با شاخص ۱۱۰ برای گروه‌های حساس ناسالم بوده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان با اشاره به اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران گفت: ایستگاهای شریف (منطقه ۲) و پاسداران (منطقه ۳) هر دو با شاخص ۱۳۰ و شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۲۹ در ۲۴ ساعت گذشته دارای بیشترین آلایندگی بوده است.

وی بیان کرد: امکان افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها (از جمله ذرات معلق و ازن) در بعضی ساعات عصر امروز انتظار می‌رود.

رستگاری با اشاره به اینکه تردد زیاد خودروها در سطح شهر شرایط لازم برای تجمع موقتی آلاینده‌ها را فراهم می‌کند از شهروندان خواست از وسایل حمل و نقل همگانی برای انجام فعالیت‌ها در سطح شهر استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تهرانی‌ها از ایجاد هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، فعالیت‌های عمرانی و مانند آن خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تاکنون تهران ۲۵ روز هوای پاک و ۶۶ روز هوای سالم و ۱۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته شاهد ۸ روز هوای پاک، ۷۷ روز هوای سالم و ۱۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بودیم.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

نظرات بینندگان