arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۱۰ تير ۱۳۹۸

کرملین: ترامپ خواستار بهبودی روابط با روسیه است

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای نخستین بار از تمایل برای توسعه روابط واشنگتن با مسکو به طور متقابل سخن گفت که نشان می دهد او به دنبال بهبودی روابط است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای نخستین بار از تمایل برای توسعه روابط واشنگتن با مسکو به طور متقابل سخن گفت که نشان می دهد او به دنبال بهبودی روابط است.

دمیتری پسکوف روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه یک و در برنامه سیاسی «مسکو، کرملین و پوتین» با بیان این مطلب افزود: رئیس جمهوری آمریکا به طور تمرکز یافته عزم خود برای توسعه روابط کشورش با روسیه را اعلام کرد.
وی ادامه داد: پوتین از مدتها پیش از تمایل خود برای بهبودی روابط با آمریکا و حرکت در مسیر توسعه این روابط سخن گفته بود.
پسکوف افزود: رئیس جمهوری روسیه این را نیز گفته بود که متاسفانه بدون اقدام متقابل از سوی آمریکا روابط دو کشور بهتر نمی شود ما اینک این تمایل را در طرف مقابل می بینیم.

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد که علاوه بر دعوت از ترامپ برای آمدن به مسکو به منظور شرکت در جشن هفتادوپنجمین سالروز پیروزی در جنگ دوم جهانی، درباره تماس های بعدی در سطح عالی دو کشور گفت وگوی مشروح صورت گرفت.
به گفته پسکوف، ترامپ در دیدار با پوتین همچنین از اینکه سطح مبادلات تجاری بین روسیه و آمریکا کمتر از میزان این مبادلات بین چین و روسیه است، ابراز تاسف کرد.
حجم مبادلات بازرگانی میان روسیه و آمریکا در سال های اخیر رقمی کمتر از ۳۰ میلیارد دلار بوده است.
مبادلات بازرگانی روسیه و چین در سال ۲۰۱۸ به رقم ۱۰۸ میلیارد دلار رسید.
پوتین و ترامپ روز جمعه در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در اوزاکای ژاپن با یکدیگر دیدار کردند.

**مذاکرات سخت پوتین و ترزا می
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه درباره دیدار پوتین با ترزا می نخست وزیر انگلیس نیز گفت که گفت وگوی آنها درباره مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس روس در انگلیس بود.

وی افزود: نخست وزیر انگلیس به صورت سخت درباره پرونده اسکریپال سخن گفت.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که پوتین به صورت متقاعد کننده آنچه که برای پرونده اسکریپال لازم بود به می توضیح داد.
سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روس پناهنده به انگلیس در ماه مارس سال گذشته میلادی در شهر سالزبری مسموم شد و انگلیس روسیه را مسئول این حادثه دانست.
پسکوف در بخش دیگری از سخنان خود گفت که پوتین دستور استفاده از نیروهای ارتش در امدادرسانی به مناطق آسیب دیده از سیل در استان ایرکوتسک را صادر کرده است.

نظرات بینندگان